Forum
SvaraInstruktörer sökes till nybörjarkursen för vuxna |
---|
I vår kör vi återigen kurs för vuxna nybörjare med tre träffar samtidigt som vår torsdagsträning äger rum. Efter första träffen blir det lite paus med påsklov följt av två torsdagar med avslutning på årets första motionsorientering som Solna arrangerar. Vi hoppas slutligen att så många deltagare som möjligt finner mod och deltar på Hågelbydubbelns medeldistans lördagen den 30 april! För att få ihop kursen behöver vi vara ett par som hjälps åt att förklara och skugga våra deltagare i skogen. Insatsen som behövs är din tid och glädje torsdagskvällarna 7/4, 21/4, 28/4 samt ett planeringsmöte (via datorn/Teams) kl 19 söndagen den 3 april. Du behöver inte vara superduktig på orientering för att ställa upp, men du ska tycka det är roligt att förmedla dina kunskaper till våra deltagare, som fått upp intresset för vår sport. Du får gärna dela med dig av anekdoter från när du började, även om det så var att du själv gick kursen förra året. Meddela mig snarast via mail om du har möjlighet att hjälpa till, samt om du har några frågor. Johan Andersson johan@andersson.net PS. Kan du inte alla torsdagarna går det bra att delta enstaka tillfällen! DS. Johan Andersson 10 mar 2022 |
Svar (6 st) |
---|
Jag kan tyvärr bara den 28, men det är kul att vara med! |
Måste dra tillbaka min anmälan, har erbjudit mig att vara ledare för en grupp från jobbets idrottsförening som ska springa Motionsorientering den kvällen. Men jag har fått ok för att skicka ut information om vuxenkursen i idrottsföreningens kanal, så kanske kommer det in några anmälningar den vägen. |
Jag kan vara med vid de 2 första tillfällena. |
Frida, Stefano och Christopher B anmälda som instruktörer. Vi behöver bli ett par till för att ha backup ifall någon blir sjuk eller liknande. Anmäl dig snarast, det blir både kul och lärorikt! Just nu endast 6 anmälda + ett okänt antal från Kista SC, men antalet anmälda brukar fördubblas sista veckorna... Mvh Johan |
Jag kan vara backup den 21/4 och 28/4, är tyvärr bortrest 7/4. |
Jag kan vara backup den 7/4 och 21/4. Troligen inte den 28/4. |