Forum
SvaraTiomilakaveln, lag |
---|
Hej, Här kommer lagen för Tiomilakaveln. sena ändringar så läs noga nedan. Start är 21.30. Samling vid vårt topptält, det gäller åtminstone de fyra första sträckorna i varje lag. Om man inte kommer till samling meddela Mårten/Fredrik. Ta med klubbkläder, egna säkerhetsnålar, kompass, lampa, reservlampa, SI pinne och gott humör. Läs noga här på skvallret och era mail eftersom det kan bli sena ändringar i lagen (vi har några ytterligare tveksamma fall som testar sig själva under veckan). Skriv här om ni behöver skjuts så att vi kan samordna alla transporter. Sträcka (OBS tätens förväntade tider) 1 - 11.3 km 72 min 2 - 7 km 44 min 3 - 11.3 km 74 min 4 - 7 km 45 min 5 - 15.5 km 100 min RAK 6 - 6 km 40 min 7 - 6 km 38 min 8 - 7 km 43 min RAK 9 - 9.6 km 58 min 10 - 12.2 km 74 min Lag 1 1. Fredrik Bj 2. David M 3. Anders T 4. Fredrik J 5. Mårten L 6. Jonas C 7. Simon M 8. Eskil W 9. Jonatan ståhl 10. Morgan K Lag 2 1. Rasmus K 2. Stefan H 3. Johan A 4. Jocke S 5. RonnyN 6. Noel H 7. Christian L 8. Botvid S 9. Wille G 10. Micke W Reserver (utan inbördes sordning) Erik Jan K Jan L Jonatan So Henrik P Damlöpare + fler Vi kommer ha en uppsättning med lagledare på plats. Meddela Mårten L och mig själv fram till torsdag om något viktigt hänt, efter det Mårten L/Fredrik. Notera också frågor på forumet om extra lyse (för nattlöpare) och Fredrik Bj som söker hjälp (har fått?) med en sele som passar hans brutna revben. Sova Vi har föjande alternativ - 4 platser hårt underlag Garphyttan (5km). Framförallt för sista sträckorna, men om dom inte vill använda så kan andra löpare bo där. Under dagtid kan användas av den som behöver. - 2 tältplatser 6x6m (ca 500 m från arena). Skriv här om du har ett hyfsat stort tält att ta med. Att användas framförallt av alla som vill vila under dag och delvis under natt. - Topptält, under natt brukar finnas platser för ca 6-8 pers. För tidiga sträckor till och med långa natten och för dom som återhämtar sig efter sina lopp. För supportrar finns även öppna banor, en bra chans att pröva på tiomilaterrängen. För alla oss som inte är på plats så rekommenderr jag TV sändningen. Gå in på tävlingens sida så finns instruktioner hur man köper sändningen. Nu kör vi Bengt Bengt Svensson 4 maj 2022 |
Svar (18 st) |
---|
Nummerlapparna är av sedvanlig självhäftande typ. Dvs inga säkerhetsnålar behövs till nummerlapparna. Fredrik Bj får låna kablage till hans lampa av mig så han kommer kunna ha batteriet i en midjeväska ist. Kring tält, just nu verkar det som att vi har fyllt en av tältplatserna med 3 st tält (Johan A 2-manna, Fredrik J 2-manna, Cecilia W 4-6platser) och på denna kommer ca 8-10pers kunna sova. Det krävs att tälten skjuts mot kanten så mycket som det går. Vi behöver säkert fylla även den andra tältplatsen, så om det är fler som kan plocka med något tält vore det bra. En annan sak, alla nattlöpare bör ha med sig reservkartlyse+extra kompass ut i skogen. |
Str1-5 är natt, natt/gryning eller natt/gryning/dag |
Vi har tre tält vi kan ta med. Ett 5-manna, ett 4-manna och ett 2,5-manna. Vi har även ett par varianter på midjebälte för batterier om Fredrik Bj vill låna. |
Jag behöver skjuts |
Jag åker också gärna med någon! |
@Fredrik B - när vill du vara framme? Jag funderar på att sikta på damernas målgång. Ca 17.00 |
Janne, det låter bra - jag hör av mig. |
Vi har fått tältplatser nr 471 & 472 på område C. Detaljerad karta och lista över tilldelade tältplatser finns under logi på 10-Mila hemsidan |
Hej Tyvärr en del ändringar i laguppställningarna till tiomilakaveln. Jonatan S sjuk och kan inte vara med. SImon M är heller inte hundra återställd efter sjukdom och känner att han hellre tar en sträcka i lag2. Eskil W får ta str9 i lag1. Noel och Stefan H går in i lag 1 på str7 resp str8. I lag2 blir det en del följdverkan, Simon M in på str2, Christian L str6 istf str7 och Erik S in på str7. Lag 1 1. Fredrik Bj 2. David M 3. Anders T 4. Fredrik J 5. Mårten L 6. Jonas C 7. Noel H 8. Stefan H 9. Eskil W 10. Morgan K Lag 2 1. Rasmus K 2. Simon M 3. Johan A 4. Jocke S 5. RonnyN 6. Christian L 7. Erik S 8. Botvid S 9. Wille G 10. Micke W Reserver Jan K, Jan L, Ronny F, Jonatan So, damlöpare ..... Håll er friska, ät och sov mycket. MVH UK (gm Fredrik J 076-115 36 42) |
Jag och Anders T åker 13:30 från Ursvik, just nu tomt i baksätet. :) |
Kring tält och den andra tältplatsen. @Anders T, har du lust att ta med ett tält? Du hade 2-manna? @Jan L, har du lust att plocka med tält (pluralis)? Hur stort är 4-manna tältet? Tror du att det får plats med era (4-manna och 2-manna)+ Anders 2-manna? Om ja, då får du Jan gärna ta med två av era tält. Då bör tvi ha 8-10 platser även på den tältplatsen. Svara gärna ok/nok så vi vet. MVH Fredrik J 076-1153642 |
Jag tar med mitt tält, 3-manna tunneltält med stor absid. |
För Tiomilakaveln kommer det att finnas smörgås, snackpot (liten pastaportion) och blåbärssoppa, te och kaffe i topptältet. Allt givet att vi får igång gasolköket :-) Hälsningar Lagledarna |
Är det någon som har ett gasolkök eller gasoltub/behållare? Kök finns i Motionsgården, men saknar själva gasolen. |
Jag tar med våra 4-manna- och 2,5-manna-tält. 5-mammatältet har ganska stor förgård och då får man kanske inte plats med så många andra tält, det är väl antalet sovplatser som ska prioriteras. |
Fredrik B, Rasmus och jag lämnar Sundbyberg ca 13.45. Många grejer i bilen som ska till topptältet. Bärhjälp uppskattas. Samtidigt undrar jag om någon har en pump till luftmadrasser. Det skulle kännas skönt :). |
Som Fredrik J skrev tidigare: > Kring tält, just nu verkar det som att vi har fyllt en av tältplatserna med 3 st tält (Johan A 2-manna, Fredrik J 2-manna, Cecilia W 4-6platser) och på denna kommer ca 8-10pers kunna sova. Det krävs att tälten skjuts mot kanten så mycket som det går. Vi behöver säkert fylla även den andra tältplatsen, så om det är fler som kan plocka med något tält vore det bra. Vi räknade ut att dessa tre tält fyller en tältplats + 20 cm utanför. Mitt 2-mannatält är egentligen 3-manna + stor absid med golv under hela, dvs det går nog att sova åtminstone tre pers utan att det blir alltför närgånget: https://nordisk.eu/oppland-3-pu/dark-olive/p/1104/4836 Jag tar med tre luftmadrasser till detta.. 2 breda 70 cm och en smal/tunn. Åker ca 13:30 från Ursvik med Jonathan So och Anders T. |
Samling för tiomilakaveln kl 20.00 |