Forum
SvaraAktiviteter denna veckan (9/5 - 15/9) |
---|
Hej, Jättefina resultat och alla (!) lag godkända på Tiomila. Jag kunde inte vara md i år men såg många gröna tröjor på TV. För ungdomarna första gången 4 lag (näst största klubb) och näst bästa placeringen någonsin för förstalaget. Jag ser fram emot rapporter under veckan från ni som var där. Veckan som gick hade också en urstark första deltävling i Ungdomsserien, vi arrangerade motions OL i Ursvik och vi fick utsökt soppa efter tränngen i tisdags. Denna vecka årets första DM, sprint arrangerat av Solna i Akalla. Många anmälda från SIK. Xtreme på tisdag, Motions OL i Ursvik torsdag, till helgen har ungdomarna sommarläger i Farsta och till heögen sprint SM i Göteborg. Anmälningar att tänka på denna vecka är ungdomsserien på Lidingö nästa vecka tisdag (anmäl 12/5), som funktionär till City Cup första deltävling 18/5 (och ungdomar för att springa). Eftersom ändringar kan komma att ske med kort varsel önskar vi att ni håller er uppdaterade här via forumet. Mån 9 maj 18.00 Ursviksskolans gård, utegympa (OBS tiden). Tina leder oss Tisd 10 maj Xtreme, spring 4.5km, 7.5km eller 15km. 18.15 löpträning, Backe&intervall samling motionsgården (en grupp denna veckan), Skogskul och Fart&Fläkt på ängen. Ons 11 maj Sprint DM Akalla. Tors 12 maj Motions OL Ursvik, start från 17. 17.30 samling alla ungdomsgrupper motionsgården. 14-15 Maj Sommarläger Farsta 15 maj Sprint SM Göteborg. Ronja och Eleonora anmälda från SIK. Nästa vecka ungdomsserien tisdag på Lidingö, SCC onsdag 18e, LIdingö arrangerar sprint tävlingar till helgen och vi arrangerar Järvastadsloppet på söndag 22a (hjälp behövs). Kom ihåg tvätta händer och absolut inte träna om man känner sig sjuk. Nu kör vi! Bengt Svensson 8 maj 2022 |
Svar (4 st) |
---|
Ännu en måndag med fint väder perfekt för måndagsstyrka utomhus. Vi ses kl 18 på Ursviksskolans skolgård, bredvid MG. Ta med ett gummiband om du har och matta/liggunderlag om du önskar! |
Tisdag. Passa på och kör Xtreme - 4.5km, 7.5km eller 15km Vi kör en intervallgrupp för dom som vill förbereda sig för sprint DM eller bara springa fort. Det blir korta intervaller på elljusspår och banvall. Bengt leder Fart&Fläkt och Skogskul kör som vanligt. |
lycka till alla på sprint DM ikväll. Jag har fått akut ont i en axel så tyvärr ingen start för mig (hopplös säsong hittills för mig). |
Tre mästare från SIK ikväll! Grattis till Ronja (D20), Alice (D14) och Rune (H85). Tre DM-silver till SIK. Bra sprunget av Sofia (D14), Ester (D10) och Ida (D12). Tre DM-brons till SIK. Snubblande nära för Ronny (H60), Linus (H14) och Saga (D12). Av ca 60 anmälda kom 49 till start! Vi är en stor och framgångsrik klubb med både bredd och topp. Kul! |