Forum
SvaraTeknikträning Torsdag 22 Sept på Extern karta - Brunbild Boda Äng |
---|
Hej Nu på Torsdag den 22 Sept. finns möjlighet att köra Teknikträning på Extern karta vid Boda Äng. Övningen passar som vanligt alla som klarar orange nivå och uppåt. Vid osäkerhet stäm av med undertecknad (eller er ungdomsledare). Denna gång är det JOK som är ansvarig för övningen (Banläggare Jan N). Samling/Avfärd kl 1715 från MG. Obs! Passa Tiden! För de som åker direkt, samling vid parkeringen vid Boda Äng kl 1745. Infart från gamla Enköpingsvägen i Kallhäll. Koordinater 59.466792, 17.837741 https://goo.gl/maps/ScKqCu3NphU5GaqU6 Övning: Brunbild/Kurvbild. Fokus på att förbättra sig att läsa och tolka kartans kurvbild. Översätt det du ser i terrängen till kartbilden. Ta hjälp av kompassen mot tydliga punkter som du vill passera för att skapa en säker väg fram till kontrollen. Tre banor: 3km (kort) 4.9km (mellan) 7.6km (lång) Karta Utsnitt ut Västra Blocket (från mars -22). Branter, större dike, staket och mörkgrönt finns bl.a. kvar i kartbilden. Skala 1:10000 för alla banor, korta och mellan finns även i 1:7500. Alla har formatet A4. Blank vanlig karta kommer också printas på baksidan ifall någon behöver tjuvkika. Kontrollerna utmärkta med snitsel och reflexstav. Från Boda Ängsparkeringen är det ca 600m till start. Anmäl senast Torsdag kl 15 för karta. Vid anmälan ange bana och kartskala, samt om ni behöver skjuts, alternativt har plats i bilen. Medtag egen A4 plastficka och kartlyse/pannlampa då det börjar mörkna tidigt nu. Medtag också torrt ombyte, lite vatten och gärna en frukt att ta direkt efter träningen. Ungdomar som redan anmält behov av kartor/skjuts till ungdomsledare behöver inte anmäla detta här en gång till. Ev frågor, kontakta undertecknad MVH TRUNK (gm Fredrik J, 076-115 36 42) TRUNK (gm Fredrik J) 21 sep 2022 |
Svar (13 st) |
---|
Jag och Ingrid kommer. 2 st långa tack (1st 1:7500,1st 1:10000). (Folke och Bodil redan anmälda i MyClub). Jag har en plats i bilen, åker från MG kl 1715. |
Mellan 7500-del tack. |
Kommentera gärna om du har plats i bilen från MG (vi har lite strul med kallelse-svaren via MyClub för HD12 & HD14) |
Vill ha en lång bana och behöver skjuts. |
Hej, Jag o Egon kommer. Mellan 10000 Mellan 7500 |
Kort 1:7500 Tack! Oklart om vi hinner åka via MG i tid |
Botvid och jag kommer, en kort 7500, en mellan 10000. Klara, du kan åka med oss |
Stefano (och Sofia, anmäld via MyClub) vill gärna ha karta; kort 7500 De åker via MG och har 2 platser i bilen. |
Noel, Alice, Ida, Saga och jag kommer. Två mellan på 10000 och en på 7500 och två korta. |
En kort tack 1:7500 (om det inte är för sent?) |
Ungdomar som efterfrågat skjuts (via MyClub-kallelser): Arttu, Elis, Alicia, Gustav, Betty Får plats hos Fredrik, Johan D & Tina |
Mellan. 1:7500. Behöver skjuts från MG |
Lisa du får karta |