Forum
SvaraAktiviteter denna veckan (19/6 - 2/7) |
---|
Hej, Grattis till fina placeringr på Jukola i helgen. Stort tack till Karolina, Fredrik och Per som coachade på plats. Ser fram mot rapporter från tävling och resa. Denna vecka Skogsskola men också många träningar. Skriver också ett program här för nästa vecka. Många ungdomar åker till Riksläger och konfaläger men det finns fortfarande träningar för dom som är hemma. Mån 19/6 Styrka 18.00 Ursviksskolans gård. Ta med matta och gummiband om ni har. Tis 20/6 Löpträning 1815 (OBS samling Motionsgården) Ons 21/6 Trailbana Bergshamra med mycket backar. Start 17.30. Återkommer med samlingsplats. Tors 22/6 Ingen träning. Ladda för midsommar! sön 25/6 SM och veteran SM Ultralång, Idre från sön 25e, Riksläger Idre 27-29/6 Idre tredagars Tis 27/6 Löpträning 18.15 Tors 29/6 Motions OL Ursvik, start mellan 17 och 19. Solna anordnar. 30/6-2/7 Sälen 3 dagars. Glöm inte heller nu att anmäla er till sommartävlingar och höstaktiviteter Tävlingar Ravinen 3 kvällars 3-5/7, Tjusts tävlingar 3-5/7, Eskilstuna weekend 7-9/7, Gotlandstävlingar 8-13/7, Halland 3 dagars 14-16/7 Anmäl också nu för 25manna!!! Är du intresserad av Ungdomens Tiomila, anmäl gärna nu också. Nu kör vi Bengt Bengt Svensson 18 jun 2023 |
Svar (11 st) |
---|
Måndag kanske många upptagna eller väldigt trötta idag, men jag kommer förbi och kör ett styrkepass. samling 18.00 Ursviksskolans gård. Vi ses där. |
Kom förbi vita villan efter Bengts träning om ni vill köpa på er lite nya klubbkläder. Jag kommer finnas där en stund efter 19 ikväll. /Anna-Clara |
Tisdag ikväll norska intervaller - 5x4min - på milspåret. Kommer det många yngre kör vi en anpassad variant också. samling 18.15 motionsgården |
Onsdag 21/6 Trailbana/backrunda Ulriksdal med fokus på backar. 1 varv på 6.9km lång bana drygt 200höjdmetrar, eller 1 avkortat varv på 5km med lite mindre hm. Det går bra att köra två varv också för den som önskar. Banan går mestadels på småstigar i skogen, trailskor är att föredra även om det funkar med löparskor också. Samling kl 1730 vid parkeringen vid Ulriksdals Värdshus/Konfidencen, gemensam start kl 1740. Jag printar några kartor så folk hittar runt. https://goo.gl/maps/NBCztk2imE56aGe17 Koordinater: 59.386359, 18.018110 Nu kör vi mot Åre Fredrik J 076-115 36 42 |
Onsdag 28e Jajja har erbjudit oss ett fint backlgt OL pass vid Ulriksdal på onsdag 28e. Anmäl senast tisdag 27e 1800 om du vill ha karta. Mer info om samling kommer. |
Tisdag 27/6 - Samling 1815 Motionsgården. 5x4min Norska intervaller med 3min aktiv vila, denna gång på varvbana. Löparskor är att föredra. |
Om någon känner för att köra lite extra backträning i sommar så går det utmärkt att tex köra ett pass på backrundan i Ulriksdal. Karta för nedladdning finns här: https://www.dropbox.com/sh/mbfxzxc2671bsk0/AABFC3oVixTaR2C-kGoOvm0ba?dl=0 Rundan går först söderut runt kvarnkullen och upp på kvarnkullen moturs, sedan norrut över åsen och ner mot orangeriet där man svänger vänster. Sedan springer man vänster och ånyo upp rakt över berget för att sedan köra höger ner till kolonilotterna och höger in på cykelvägen. Kör den fram och sväng in höger i stora sänkan och denna gång ända upp till toppen på berget. sedan ner samma väg en gång till mot orangeriet för att denna gång svänga höger ist och runt banan medurs. Ett tips är att ta med badkläder och svalka sig i Edsviken efteråt. |
Om man inte är sugen på att springa SOKs MOL i Ursvik så finns alternativ. På torsdag kväll den 29/7 tänkte jag, Emma, Ingrid åka ut och springa JOKs veckans bana . Vi försöker samlas vid gokartbanans parkering kl 18 ifall någon mer vill haka på. https://eventor.orientering.se/Events/Show/46192 Fredrik J 076-115 36 42 |
Hej! Jag hakar gärna på till JOKs veckans bana på torsdag om jag kan få skjuts av någon. |
Jag ska åka dit. Anders kan åka med mig. |
Vecka 7/8 till 13/8: Glöm inte anmälan idag till mörtsjödubbeln på lördag och söndag. På söndag 13e UP!!!! På torsdag 10e Motions OL i Ursvik. |