Forum
Svara25manna 5 lag - status |
---|
Hej, ikväll 23.59 är nästa anmälningsdeadline för 25manna Ska jag anmäla ett femte lag? Anmälningsläget är 117 intresseanmälda (min lista har något fler namn än Eventor) 10-12 kanske (skador, kan ställa upp i värsta fall, ryktet säger hen är intresserad, etc) ca 10st jag inte frågat än 7-8 killar 11-13 år som inte har tillfrågats direkt än. (20st har tackat nej av någon anledning) samt löpare som inte har sprungit på många år eller kanske kan bli intresserade av orientering igen. Kan ju se ut som att det ska räcka men grupperna 'kanske', 'inte frågat', 'killar', 'trodde jag hade slutat med orientering' är ju ytterst osäkra. Vidare så får man räkna med någon skada eller sjukdom som händer mellan nu och 7 oktober. slutliga lösningen kan ju bli ett kombinationslag med någon grannklubb som har svårt att få ihop lag. Vad tycker ni? ska jag anmäla ikväll? Bengt Bengt 10 sep 2023 |
Svar (9 st) |
---|
Jag tycker det är för få intresserade för att anmäla ett femte lag. Det är roligare att optimera de fyra lag vi har anmält, d.v.s. plocka ut rätt löpare till de olika sträckorna och även fundera på vilken ordning löparna ska gå ut. De senaste åren har det ofta hänt att det inte är den snabbaste löparen som går ut sist på parallellsträckorna. |
Jag tycker att vi ska gå ihop med grannklubbar och köra ett kombinationslag som vårt nummer 5. Det finns fler.... |
det blir ett lag till, men vi inser begränsningarna och kommer fråga grannklubbar för att få ihop ett kombolag, Vi hoppas vi har plats för alla på detta sätt. När det gäller att ta ut rätt löpare på rätt plats så är det ju avancerad spåkonst och alltid svårt att förutse. Kommer göra mitt bästa att få det rätt och kommer be om hjälp att ranka löparna inom varje grupp. |
Jag tycker det är jättebra att det blir ett femtelag! |
Man har ju alltid ett ”lag” på bänken av fullt möjliga löpare pga bortresta, skador och sjukdomar på lördagsmorgonen så reserver behövs. Sedan är det ju inte bara antalet utan löparna behöver ju passa med kön och ålder för sträckorna också inte att förglömma. |
Hej, femtelaget just nu ett kombolag med Mälarö, men mycket kan hända än. Jag har lagt upp listan med anmälda och kanskelöpare på 25mannasidan under 'för medlemmar' . Ta en titt och kolla att allt stämmer. Har jag glömt någon? |
Joar P kan ju förstås springa om så behövs. |
"25mannasidan under 'för medlemmar'", var hittar jag den? |
https://www.sikorientering.se/sundbybergsik-orientering/sida/101410/25-manna-2023 |