Forum
SvaraFunktionell tyngdlyftning för konditionsidrottare! |
---|
Tillsammans med SIK skidor har vi skapat ett antal tillfällen för att kunna utveckla vår styrketräning. Hur använder vi utrustningen som vi flyttat från gamla Motionsgården på bäst sätt? Vi har anlitat en instruktör som kommer att visa oss hur vi gör på bästa sätt. Med start på torsdag 21/9 kl. 18-19 i Allaktivitetshuset Milot (Milstensvägen 52) där vår gamla utrustning står. Vi startar med en introduktion följt av lite "crossfit" 20-30 minuter. Tanken är sedan att följande två veckor så kan man träna under överinseende av instruktören Jesper. Träningen är kostnadsfri för medlemmar! Under Allaktivitetshusets öppettider kommer alla in i lokalen (=personal på plats), övriga tider krävs kort och kod. Alla med korten kvar till gamla Motionsgården ska komma in med kort. Mer info kommer! Jan Kihl 15 sep 2023 |
Svar (1 st) |
---|
Mer information! Lär dig att träna med skivstänger och hantlar på torsdag, 21/9! Sunbybergs kommun har varit väldigt generös som ger oss möjlighet att träna i en av salarna på allaktivitetshuset på Milot. Gymmet/gymnastiksalen har allt man kan önska sig, en uppsjö av skivstänger, hantlar, kettlebells och inte minst konditionsmaskiner. Allt finns förutom dyra och påkostade maskiner. För alla medlemmar, ung som gammal kommer allkonstnären Jesper Eriksson, tyngdlyftare, akrobat och föreståndare på Milot, att hålla grundläggande utbildning i hur man tränar med just skivstänger och hantlar. Vi kallar passet för ”Funktionell Tyngdlyftning för konditionsidrott" med fokus på teknik och övningar som är roliga och lätt kan anpassas för t.ex cirkelfys. Ca 40-45 min teknik med utgångspunkt i Ryck och Stöt, sen kör vi något crossfit/cirkelfys/flåsfys sista 15-20 min. Hoppas att detta kan locka flera att komma och prova på. Här ges goda förutsättningar att lära sig träna med fria vikter på ett säkert sätt i syfte att förbättre den funktionella styrkan till i vinter. Träna smart och effektivt utan ökad skaderisk. Plats? Svartblå rummet på Milot När? Torsdagen den 21 september, kl 18:00 till 19:00 Kom ombytta om ni vill testa på lite och därefter hänga med på 15-20 min flås. Ingen anmälan krävs. Endast för medlemmar såklart. Välkomna! |