Forum
SvaraNatt-KM för vuxna |
---|
Årets natt-KM för vuxna kommer att avgöras på Haningenatten fredagen den 27e oktober. Anmälan på Eventor, senast den 22/10. KM-Klasser: H och D 17-20, H och D21, H och D40, H och D50, H och D60, H och D70 OBS! Vi har 10 års-klasser vid KM vilket innebär att alla som springer 35, 45 o s v måste ”gå upp” en klass för att vara med på vårt KM. Mer information i inbjudan på Eventor Ulf Hansson 5 okt 2023 |
Svar (16 st) |
---|
Lite märkligt och ovanligt när det gäller anmälan till Haningenatten = vårt natt-KM för HD 16-. "Anmälan görs senast söndag den 15 oktober kl 23:59 via Eventor. Startlista och resultatlista läggs ut på Eventor. Arrangören förbehåller sig rätten att begränsa antalet startande." Det var länge sedan vi hade så lång framförhållning... Men för att undvika onödig kostnad - anmäl dig redan idag! |
Det står ordinarie anm.stopp Söndagen 22Okt 23:59 i Eventor men 15oktober i inbjudan. Måste vara fel i inbjudan. |
Så skönt! |
Angående Natt-KM för HD16- så gäller följande klasser. H eller D16, H eller D 20, H eller D21, H eller D40 och sedan jämna 10-årsklasser. Så länge det finns två startande så räknas det som KM-klass. Några anmälda från oss är inte anmälda enligt ovan. |
Jag väljer bort KM för att få springa med 7500 skala. Hälsningar glasögonormen |
Det är givetvis fritt att välja! Jag ville bara berätta vad som gäller för KM. |
Summering inför fredagens KM. Följande klasser har i dagsläget KM status. D16 (2 anmälda), H60 (4), H40 (2), D21 (2). Jag önskar er alla en trevlig kväll. |
Ursäkta en dum fråga, men i D16 är Bodil en av de som är anmälda och hon sprang natt-KM i D14 i kväll. Då kan det väl knappast bli någon KM- klass i D16, för man kan väl bara delta i en klass på varje KM eller? |
Våra KM-regler är gamla och nästan glömda... Vi har tidigare tyckt att det är okej att vara med på både ungdoms och "vuxen" KM. |
Konstigt! Har aldrig hört det under mina 44 år i klubben. Men HD16 är ju fortfarande ungdom liksom HD14. |
Det är möjligt att jag minns fel. Men jag har någonstans i bakhuvudet att frågan varit uppe i något sammanhang tidigare. Jag hittar dock inget kring natt-KM om jag går tillbaka till 2019. Det kan ha varit något annat KM än natt där detta dök upp. Nån som minns? I varje fall är det svårt att skapa regler dagen innan tävlingen. Det är nog hög tid att se över våra KM-"regler" eller anvisningar med tanke på senaste årens utveckling med nya typer av orientering. |
Precis! Bra att se över KM reglerna. Tänkte mest att de som är anmälda och springer tävlingen tror att det är KM och att de sedan visar det sig i efterhand att det inte gäller som KM blir lite tokigt. |
Jag kollade med Matilda, och hon har för sig att hon sprang både D14 och D16 när hon var 14. Och hon har för sig att hon kom typ tvåa och etta i dem. I alla fall fick hon 5 plaketter av 4 möjliga distanser. Så det verkar som det inträffat tidigare. |
Det känns orimligt att den som är bäst i D16 i kväll inte skulle blir klubbmästare Heja, båda två :-) |
Inte KM för H18? Där har vi ju två starka löpare. |
Absolut! |