Forum
SvaraHistoria! 30 år sedan Anna Bogren vann sitt första VM-guld |
---|
Idag är det, på dagen, 30 år sedan Anna Bogren, Sundbybergs IK och Sverige vann kortdistansen vid VM i West Point USA. Efter att ha varit trea i sitt kvalheat dagen innan slog Anna till med ett topplopp i finalen. Resultat: 1. Anna Bogren, Sverige 20.39, 2. Marita Skogum, Sverige 21.10, 3, Eija Koskivaara, Finland 21.11. Några dagar senare blev det ett guld till i stafett. Vid hemkomsten blev det firande i Ursviks Motionsgård i en överfull lokal. Kul minne! Jan Kihl 10 okt 2023 |
Svar (5 st) |
---|
fantastiskt. Grattis 30 år i efterskott Anna. Vi skulle ha firat lite extra i lördags. |
Hurra för Anna! |
Grattis till 30-årsjubileum, Anna! Min mormor filmade mycket vid tillställningen när Anna firades i motionsgården. Tittade på filmen för ett tag sedan - fint att se alla som var där, 30 år yngre än idag. |
Så roligt! Vi är stolta över dig Anna! Och tack till historikern Janne som hjälper oss att minnas |
Tack så jättemycket! :-) Och vilken detaljkoll Janne har! Jag känner igen mycket av den härliga stämning och klubbkänsla som fanns då i det jag ser på tävlingarna nu, tror att det finns en genuin klubbkultur av gemenskap i SIK Orientering. |