Forum
SvaraAktiviteter denna veckan 13/11 - 19/11 |
---|
Hej, Intensiv helg med sprint KM och arrangerande av hösttävling. Stort tack till alla som hjälpte till med tävling, med Ulf i ledning och David som banläggare. Rutinerade (och trevliga) arrangörer som levererade en utmärkt tävling. Igår fick vi också många klubbmästare sprint. Min lista ser ut såhär (Janne får rätta om jag har fel). D12 Saga, D14 Ellen, D16 Astrid, D20 Maja, H12 Arttu, H14 Jack, H16 Noel, D40 Maria, D40 Marie K, H40 Johan A, H50 Johan D , H60 Bengt Grattis allihop och kul med några överraskande vinnare.! Grattis också till fina resultat i Borås under helgen. Mycket hög klass på motståndet i ungdomsklasserna. Anmäl er nu för kommande veckas tävlingar, Stockholm By Night onsdag (efteranmälan idag), terräng KM torsdag VitaVillan (anmäl till din ledare senast tisdag) och Nordcup #3 på lördag (anmäl senast tisdag). Viktigt med Höstmöte på tisdag. Vi väljer kommitteer och pratar om vår verksamhet. Veckans program Mån 13/11 Styrka 19.00 Milot. Leder denna veckan gör Tina! Tis 14/11 Löpträning. VitaVillan 18.15. Ons 15/11 Stockholm By Night Åkersberga. Efteranmäl idag söndag (19 anmälda från SIK just nu). För daglediga finns Luffarligan från Tumbas stuga. Start mellan 10 och 12. Tors 16/11 Terräng KM som skidorna fixar. Samling 17.30 VitaVillan. Anmäl via kalender eller direkt till din ledare. Lörd 18/11 Nordcup #3, Vaxholm. Anmäl senast tisdag. Anmäl dig nu!!!! Sönd 19/11 Långpass (ev). Mer info kommer. Under helgen åker också många löpare till Viken Indoor i Sandviken. Nästa vecka blir det träningar, första nattcupen i Törnskogen 22/3, Barnens årsmöte (med mat!) 23/11, Nordcup #4 25/11 och Utvecklingsmiljön har träningsdag 26/11. Nu kör vi Bengt Bengt Svensson 12 nov 2023 |
Svar (14 st) |
---|
Överblivna kartor från söndagens tävling finns i Vita Villan. |
Ta chansen att påverka! Delta vid vårt Höstmöte på tisdag 14/11 kl 19.30. Platsen är Milot och då kontorshuset plan 2. Ingång från gaveln mot norr och förskolan! Pinkod: 348577 För inpassering använd pinkoden som är giltig 30 minuter innan och 15 minuter efter samt under bokad tid. Information och diskussion om vår verksamhet! Varmt välkomna! Styrelsen |
MÅNDAG Ta med ett gummiband så ses vi på Milot kl 19 för en styrketimme. Passar alla! |
Finns det några duschmöjligheter vid Milot? |
Tyvärr finns det inga duschmöjligheter vid varken Vita villan eller Milot. |
Skidsektionen påminner om att sista dag för anmälan till Öppna Terräng-KM (på torsdag) är imorgon 14/11. (De har ingen möjlighet till efteranmälan på plats eller så.) |
Ikväll satsar vi på ett effektivt pass i form av en ”våg” av intervaller mellan 30-120 sekunder. Alltid 30 sekunders vila. Alltså bra för både uthålligheten och snabbheten. Avgång från Vita villan kl 18.15. Alla som ska vidare hinner till höstmötet kl 19.30 |
IDAG är SISTA ANMÄLAN till torsdagens terräng-KM. Anmäl ditt deltagande i kalendern senast kl 18 |
också sista dag för anmälan till Nordcup #3 på lördag. Saknar flera löpare (fast några är ju springer Viken indoor har jag sett). |
TORSDAG Imorgon kväll ett 20tal anmälda orienterare till terräng KM, ska bli spännande att följa. För all ni andra som bara vill träna så kom till VitaVillan 17.30 och ta med pannlampa, Fredrik finns på plats och kan ge tips på några bra löpturer med pannlampa. Alternativt spring en kort tur först och sedan kan ni heja på alla orienterare på terräng KM som startar från 18.00. Ikväll onsdag är det 28 anmälda från SIK på SBN #1 (Stockholm By Night), vi är klart största klubb. På lördag 34 anmälda (just nu) på Nordcup #3. Ser bra ut. På söndag blir det ett löppass på backbana i Ulriksdal. Mer info kommer. |
Minst 75 anmälda sammanlagt till KM i terräng. Lycka till! |
inbjudan upplagd på nyhetsssidan till Barnens Årsmöte och träning nästa torsdag 23e. Anmäl senast 21a men gärna så snart som möjligt så vi vet hur mycket mat som ska beställas. |
SÖNDAG Vi kör underbart backpass på söndag. Backbanan i Ulriksdal, man kan välja på 14km (500 höjdmeter!), 7 km eller förkortad 5km. Samling 10.00 parkeringsplatsen Ulriksdals värdshus. Skriv gärna i kalendern om du vill vara med. |
Som sagt på Söndag är det första planerade långpasset för säsongen, min egna Backrunda i Ulriksdal. Kan starkt rekommenderas. Lite lagom tuff designad så att man ska orka springa hela vägen. En del av er har redan testat på denna. Beroende på dagsform kommer jag antingen springa ett varv knappa 7km/knappt 250 hm, eller två varv knappa 14km/knappt 500hm eller inget varv alls. Lugnt tempo tar ett varv mellan 45-50 min. Snabbt ca 40 min. Varje varv går enkelt att korta ned till 5km eller ännu kortare om man skulle önska/behöva. Är det så att jag vilar, så kommer jag i allafall vara på plats och möta upp er och instruera. För de oinvigda postar jag länk till en av mina tidigare turer https://strava.app.link/mUGnp3wuMEb Jag har printat 20st kartor så folk ska hitta. Tänker att vissa ungdomar kanske kör ett hitta-vägen-varv och ett slå banrekord-varv. Tyvärr kan jag redan nu meddela att ni inte kommer ta H50 banrekordet. Mestadelen av banan går på mindre stig, en liten del obanat så i rådande slippriga väderlek är trailskor/OL-skor att föredra. Om man vill spara knän och hälsenor går det även bra med löparskor om man aktivt tar det lite varsamt på de värsta partierna. Iom att det är en varvbana så går det förstås utmärkt att ha vätska/extra energiintag vid varvning. Det kommer enl prognos vara en krispig fm några grader kallt så ta med varma kläder. In och anmäl er! Ev frågor hör av er till mig 076-115 36 42 Väl mött på Söndag Fredrik J |