Forum
SvaraIntäktsmöjlighet till Sundbybergs IK orientering Diggiloo 17/8 2024 |
---|
Hej! Från samma firma som vi ”jobbade” åt på Bauhausgalan 2023 kommer här ett nytt erbjudande. Arbeta på "Diggiloo"-konserten vid Ulriksdals slott lördag 17/8. De önskar föreningspersonal som hjälper till genom att vara staketvärdar (det innebär att man kollar så att publiken befinner sig på rätt sida staketet ☺️) Krav att vara 16 år fyllda, men det uppskattas om det är vuxna också som deltar. Arbete kl 15:00- cirka 23:00. Antal personer är 10 stycken. Arbete för 4 personer lördag 17/8. De ska hjälpa till i barnområdet (hoppborg etc) kl 15.00 – ca 21.30. Konserten börjar kl. 18.00. Samt 4 stycken till söndag 18/8. Det är också på Ulriksdals slott. Området ska finstädas. Det brukar vara en ganska enkel städning, Diggiloopubliken brukar kasta sitt skräp i soptunnorna. Arbete kl. 9:00- ca 13:00 Detta skulle sammanlagt kunna ge sektionen 10000 - 12000 kr! Ersättningen är 100 kr per timme och person. Konkurrerande aktiviteter den helgen! 17/8 IFK Tumba har vi sagt som lång-KM 2024. ”inbjudan”. 18/8 Mälarhöjdens IK medel Kan du ställa upp? Anmäl i tråden här så snart du kan. Senast 31/7 behöver vi svara hur vi kan ställa upp. Om du har några frågor så kan du ställa dom i tråden eller kontakta undertecknad. Janne Kihl 17 jul, 23:40 |
Svar (20 st) |
---|
Janne och jag kan jobba på lördagen! |
Jag kan jobba på lördag. Kan även söndag om det krävs för att få ihop tillräckligt med personer. |
Kajsa och ev Henrik kan jobba lördag Ev även jag lördag. Återkommer kring det! |
Johan o jag kan på lördag. Jag kan även sön om det behövs. |
Sex personer hittills säkrade. Två osäkra (Henrik & Maria). Vi behöver bli fler om vi ska tacka JA. |
Klart vi ska få ihop folk. Jag tror att vi hinner hem från tävlingen så jag bekräftar min medverkan. |
Botvid kan hjälpa till efter tävlingen på lördagen |
Lördagens tävling startar från kl 10.00. Det bör inte vara problem att hinna hem och ladda om. Då är vi åtta... |
Jag eller Danne kan på lördagen. |
Jag kan tyvärr inte. Hade i bakhuvet att jag var bokat på annat - vilket visade sig vara sant. |
Vi har nu tackat JA till att hjälpa till både lördag och söndag (enligt ovan). Lördag 17/8 behov 14 personer. Följande har sagt JA. Janne & Liselott Frida Johan & Johanna D Kajsa Maria Botvid Jessica eller Dan B Summa 9 (=fattas 5) Söndag 18/8 behov 4. Följande har sagt JA. Krister & Elinor Fjägers Frida (om det behövs) Johanna (om det behövs) Summa 4 Återkommer med mer information när det närmar sig! Det går fortfarande alldeles utmärkt att fortsatt anmäla sig som medhjälpare i denna tråd. |
Årets artister Anders Bagge Lucianoz Wiktoria Andreas Lundstedt Liamoo Andreas Weise Elisa Lindström Jessica Andersson Lisa Stadell Saga Ludvigsson Ann Westin Cimberly Wanyonyi (den nya Idolvinnaren) |
Det saknas fortfarande 5 personer till lördagens uppgift. Dessutom har vi fått frågan om att bemanna sjukvården med minst undersköterska som nivå. Hit behövs 2 personer. Tiden är 15.00 till 22.00. Hör av dig senast onsdag morgon. Tack på förhand. |
Min syster Petra kan också vara med på lördag. |
Nu börjar det ordna till sig. Förutom Petra så har vi just nu även Johan Oliv, vår kompis Marie samt två personer via Maria på ingång. Det finns alla möjligheter att vi klarar av vårt uppdrag. Imorgon ska jag skicka in namn på alla. >>>Johanna! Vad heter Petra i efternamn? |
Petra Karlzohn |
Skriv upp mig också. |
Tack för att ni ställer upp. Återkommer med mer information. |
Information skickad per mail. Men kopierar viss information även här. Stort TACK för att du ställer upp och hjälper oss. Vi får en trevlig inkomst till vår sektion och verksamhet som vi sedan kan använda för det vi vill. Vi hoppas på en fin kväll med god underhållning. Bifogar den information som jag fått av de som anlitar oss. Sprid den gärna till de närstående som ska vara med. Lördag 17/8 De som arbetar som staketvakter kommer att placeras ut runt om på området. Det kallas staketvakt, men det kommer inte finnas så mycket staket ☺️ Arbetet är att se till att publiken går in via entrén, och att de som inte har några biljetter…håller sig utanför. Det är en lugn publik, oftast kommer dom tre generationer och är återkommande år efter år. Antal: minst 10 stycken Arbetstid: 15:00- ca 22:30 Arbetsuppgift: vakta och även bygga/riva några staket Samlingsplats: vid sjukvårdstältet (ligger vid scenen) Kontaktperson: Jag, Kicki Berggren 070-3307927 Diggiloo har med på hela turnén en barnpark, med tex hoppborgar. De kommer att vara behjälplig med uppbyggnad och även finnas i barnområdet under konserten. Antal: 4 stycken Arbetstid: 15:00- ca 21:30 (med risk för att det blir lite längre) Arbetsuppgift: Barnområdet Samlingsplats: sjukvårdstältet (ligger vid scenen) Kontaktperson: jag, Kicki Berggren 070-3307927 Anmälda deltagare: 1. Jan Kihl 2. Liselott Kihl 3. Frida Oliv 4. Johan Oliv 5. Esther Oliv 6. Kajsa Olsson Persson 7. Dan Boman 8. Molly Boman (reserv vid sjukdom) 9. Maria Slars Paulsson 10. Andreas Paulsson (”avbytare”) 11. Alice Slars Paulsson (reserv vid sjukdom) 12. Lilly Slars Paulsson (kommer efter 16.30) 13. Marie Grönkvist 14. Botvid Simonsson 15. Johan Danielsson 16. Johanna Danielsson 17. Petra Karlzohn 18. Anna-Clara Wistedt Annan info! Det kommer att finnas foodtrucks på plats. Dock risk för kö till dessa under vissa tider. Det går bra att med egen mat. Stolar brukar också finns men för att vara helt säker kan man ta med en egen stol att sitta på. Söndag 18/8 Finstäda området. Det är som jag skrev ovan, en väldigt trevlig och skötsam publik, vilket innebär att det inte brukar vara så besvärligt med finstädet. Antal: 4 st Arbetstid: 9:00- cirka 12:00 Samlingsplats: där scenen stog, framför Orangeriet Kontaktperson: Kjell-Ove Arvidsson 070-3307927 (min kollega) Vår kontaktperson: Frida Oliv 0739348129 Deltagare: 1. Krister Fjägers 2. Elinor Fjägers 3. Frida Oliv 4. Johanna Danielsson OBS! Meddela eventuell sen ankomst mm till vår kontaktperson Komplettering! "Ser fram mot att träffa er alla på lördag på Ulriksdahls slott. Det ska bli kul. Lite praktisk information. - om ni kommer med bil... så försök att samåka i den mån det går. Det är begränsat med parkeringsmöjligheter. - ni följer INTE de vägskyltar som hänvisar till Ulriksdahls slott, då hamnar ni på fel sida (vi har spärrat av). Utan ni åker mot Ulriksdahls handelsträdgård (vid Scandic Järva krog och Cirkel K). Strax innan handelsträdgården har vi byggt upp en parkering. Jag har personal som står och tar emot er. Hälsa från Kicki på Kokis. Ni ska så klart inte betala någon parkeringsavgift. 15:00 börjar vi jobba, så är bra ifall vi har samling kl 14:50. Så hinner vi med en indelning på plats Samlingsplatsen är vid sjukvårdstältet, det ligger brevid scenen. Jag kommer att vara på plats hela dagen. Som övrig information vill jag också meddela att det är förbjudet för publiken att ta med väskor in på området. Ni får såklart ha väskor. Men...väskorna får ni inte ha med på den positionen som ni blir tilldelad (som är i de publika ytorna). Det kommer att finnas ett rum där väskorna kan förvaras (lämna inga värdesaker) I det rummet kommer det även finnas lättare fika. Ha en fin fortsättning på dagen så ses vi på lördag Kicki" |
Stort TACK till alla som var igår jobbade vid Diggiloo i Ulriksdals slottspark. Fyra jobbar just nu vidare med städning av området. Eventfirma var mycket nöjda med oss och kommer att erbjuda fler möjligheter framåt. Det tar vi ställning till efterhand. |