Forum
TillbakaExtern träning v38 - OL intervaller Kårsta Södra |
---|
Denna veckas träning blir OL-intervaller i Södra Kårsta. En bit att åka, planera för det. SAMLINGSPLATS: Kårstaskolan söder om vid bussvändplats OBS kl 1745 OBS https://maps.app.goo.gl/Mi4ZpSiAGaEXtaUC7 SYFTE MED TRÄNINGEN: Svart: OL-intervaller, en vanlig bana uppdelad på ett antal intervalelr. Tanken är att vid samlingen dela upp löparna i jämnbördiga grupper på 3-4 personer. Start inför varje intervall med 30 sekunders mellanrum - variera ordningsföljd. Inför varje intervall samlar man ihop gruppen och joggar gemensamt till kommande startpunkt. Intervallerna är gafflade så det gäller att ha koll på sin orientering. För att ni inte ska ha samma gaffling med en och samma löpare genom träningen, samlar ni ihop kartotna efter varje intervall, blandar kartorna, för att sedan dela ut dem igen. Går bra att springa individuellt också om man så vill! Orange & Violett: Samma upplägg som svart medn inga gafflingar. Går givetvis bra att köra banan på egen hand och i eget tempo om så önskas. TIPS Vi övar på vår OL-teknik i hög fart. Håll fokus på generalisering, riktning och sista säkra. ÖVRIGT: Gemensam uppvärmning till start 500 m från samlingsplats. Kom i god tid. Ta gärna med ett kartlyse, det blir snabbt mörkt. KONTROLLER Markerade med gul-blåa snitslar ANMÄLAN: Skriv i tråden nedan hur många kartor ni vill ha utskrivna av resp variant nedan senast TISDAG17/9 kl 18: Svart 6,3 km 1:7500 eller 1:10000 Violett 4,8 km 1:7500 eller 1:10000 Orange 3,2 km 1:7500 Glöm inte ta med plastficka (A3 för 1:7500, A4 för 1:10000) Skriv gärna om ni behöver eller kan skjutsa från lämplig plats så har alla möjlighet att fånga upp det. //TRUNK genom Johan 070-3927985 Johan Danielsson 15 sep 2024 |
Svar (21 st) |
---|
Hinner inte till Kårsta men tar gärna en pdf på mailen om möjligt. Tack! Svart 1:7500 |
Jag vill göra som Sven och tar gärna en pdf på mailen om möjligt Tack! Svart 6,3 km 1:7500 eller 1:10000 så får vi se vad skrivaren klarar av. |
Ni som vill ta del av en pdf, maila johan@skirocker.se så fixar jag det. |
1st Svart 1:10000 2st Orange 1:7500 Tack |
I st Orange tack till William, som åker antingen kommunalt eller om jan kan få skjuts utav någon, MVH Stina |
Vi vill ha: 2 st Violett 1:7500 2 st Svart 1:10000 Tackar! //Maria & co |
Vi vill ha 3 st svarta 10000 samt 1 svart 7500. Tack! |
@Stina - åka kommunalt till Kårsta är "ingen höjdare", ca 2 timmar och framme kl 15.00. Tre bussar per dag. Alla! Se till att han får skjuts med någon! |
1st Violett 1:10000 till Esther tack. Har någon plats i bilen för henne? |
Janne i den här delen av Stockholm finns Roslagsbanan, tar 40 minuter från Mörby station med snabbtåg( avgång 16:27 och framme 17:07). Sedan en kort promenad till skolan, fast det är förstås enklare att åka med någon. |
@Stina @Frida William och Esther kan åka med oss. Då är Pärlan fullastad :) Tänker att vi åker senast kl 17. Hämtar upp vid Motionsgården eller Ica Brotorp. |
Hej, En orange 1:7500 och en violett 1:7500 Tack! |
1 st violett 1:10000 till Ellinor. 1 st violett 1:7500 till mig. Tack! |
En violett 7500 tack! |
Jag tar gärna en violett tack:) |
Jag vill gärna ha en svart 1:10000, tack! |
Vill gärna ha 1:7500 del orange, behöver skjuts från Ursvik. |
@johan Bursjö. Wille står vid MG kl 17! |
Topp |
@Nova, jag har en plats i bilen till dig. Hämtar upp dig vid MG kl 17. |
Tack Johan! Blir jättebra! |