Forum
SvaraÖsteråkerskaveln 5 oktober och Ungdomsserien 6 oktober |
---|
Hej, vi behöver anmälningar nu för österåkerskaveln 5 oktober och finalen ungdomsserien i Tyresö 6 oktober Finna flera intresseanmälda till Österåkerskaveln men skulle behöva fler löpare till HD15-20 och till HD12. Vi vill också gärna ha lag i Inskolningsklassen (skugga får följa med, passar alla yngre). Anmäl er här eller direkt till Bengt eller till er gruppledare om ni vill vara med. Anmäl senast söndag. Finalen ungdomsserien är sprinttävling i Tyresö söndag 6 oktober. Anmäl senast söndag om ni vill vara med. Om ni behöver hjälp med anmälan hör av er till Bengt eller till er gruppledare. Bengt Bengt Svensson 27 sep, 11:38 |
Svar (8 st) |
---|
Tyvärr tycker jag det är ett väldigt ojämnställt upplägg i år på Österåkerskaveln och känner därför inte att jag vill delta. Hoppas att de nästa år kan ha ett mer jämställt upplägg. |
Jag håller med Noel och tycker att tjejer ska ha lika stor betydelse som killar i stafetter. |
Då tycker jag att vi ska meddela vår åsikt till OK Österåker. Vi har väl flera ingångar dit. Jag håller fullständigt med. |
Hej, håller med Noel och Alice om kritiken mot upplägget på stafetten. Vill dock inte lägga skuld på Österåker, det är bara roligt att klubbar vill arrangera stafetter, utan snarare gå via förbundet för att göra riktlinjer för stafetter tydligare och att det blir lika betydelse för killar och tjejer. Vi har nu anmält tre lag till stafetten på lördag HD15 - 1 lag (i kombination med Växjö OK) HD14 - 1 lag (tyvärr inget HD12 lag, Ester L går in i HD14 laget och Henrik reserv i HD14) Inskolning - 1 lag De går att efteranmäla lag och löpare fram till onsdag |
Hej, här är lagen för Österåkerskaveln lördag Inskolning (start 11.40) Lisa L - Majken H/Elis A - Sakarias K HD14 (start 11.20) Lilly - Saga/Vera/Ester L - Nova/Cornelia/Elis L - Ida HD15 (start 11.00) Botvid - Ellen/Astrid - Sofia - Wilhelm W Bengt |
Tyvärr återbud från Majken i inskolningslaget! |
Jag tar med en klubbflagga! |
en del ändringar under dagen så läs noga nedan: Inskolning Lisa - Elis A - Sakarias HD14 Lilly - Nova/Cornelia/Ester L - Saga/Vera/Elis - Ida HD15 Sofia - Astrid/Botvid - Ellen - Wilhelm W |