Forum
Tillbaka25manna lag - status |
---|
Här kommer instruktioner och preliminära lag i egen länk (Läge tisdag 8 oktober). Läs noga på forumet, här och din email för det kommer säkert bli många ändringar och reserver in fram till lördag. Bekräfta direkt till UK - Bengt att du tagit emot information. INSTRUKTIONER Läs information på Eventor, framförallt PM. Räkna med 2-3km gångväg om ni åker bil. Dock bara 600m från Haninge pendeltågstation. Tåg två gånger per timma under morgonen. Vi har vindskyddsplatser 272, 273 och 282 (till höger när man kommer till arenan från pendeltåget). Se till att komma förbi och hämta nummerlapp och meddela att ni är på plats och få senaste info. Start 09.00. samling sträcka 1 och 2 senast 08.15 vid vindskydden. samling sträcka 3 och 4 kl 09.05. Genomgång av växlingsprocess och frågestund (också bra tillfälle för andra som vill se start och få info). samling övriga sträckor 10.00 eller som överenskommet med UK/lagledare. Hör av er om ni vill ha extra genomgång av växlingar och annat. Ta med säkerhetsnålar, din egen SI pinne och kompass. Notera att SI pinne bara kan användas en gång under tävlingen. Ha klubbdräkt på dig!! VÄXLING se till att du har rätt nummerlapp. Växla med karta vänd mot utgående löpare, ropa gärna lagnummer och sträcka. OBS våra lag 2 ,3 och 4 har nummer 284, 285 och 286 (lag 1 59). Kräver stor noggrannhet vid växling och att man har koll på vem som ska växla och vet vilket lag man springer i. Se upp för kartvarvningar! str 1, 2, 24 och 25 har varvning på arenan, se till att stämpla vid båda varvningskontroller. MÅLSTÄMPLA!!!! VINDSKYDD håll er infomerade genom att besöka vära vindskyddsplatser ofta. Stanna gärna kvar och heja på våra lag hela vägen in i mål. Begränsad egen servering i år men ta gärna med egna bakverk och bjud dina klubbkamrater. UK-Bengt kan inte lova att jag kollar mobilen regelbundet under dagen. Håll gärna kontakt med annan klubbmedlem om det är något. Ta rätt pendel till Haninge!!! OMSTART 16.00 (gäller främst str 24 och 25 i lag 3 och 4 men kan även gälla andra) KARTA OCH TERRÄNG 1:7500 samtliga sträckor. KOLLA KODSIFFRA!!! Notera att nummer och kodsiffra är tryckta på kartan (ex 2- 134). Området har många stigar och skidspår men också områden med stor detaljrikedom. Försiktig orientering!!! Och sammanfattningsvis Ha kul! Kolla kodsiffror! Växla med karta! Målstämpla! Ha klubbkläder! Kom i tid! Lagen ligger här https://www.sikorientering.se/sida/76264/for-medlemmar Har jag glömt någon? isåfall mina djupaste ursäkter och så fixar vi det via reservlistan? Bengt Svensson 8 okt, 20:48 |
Svar (10 st) |
---|
Skoj att lagen redan är uttagna! Vill man veta hur länge man ska springa finns beräknade löptider ute nu: https://www.25manna.se/beraknade-loptider/ |
några ändringar fredag 11e på morgonen Ett avhopp i lag 3 ger några sena ändringar William L in på sträcka 4 Jan K till sträcka 5 Elis L till sträcka 23 Str 7. Eftersom andralaget kan springa fort och Anders T kommer fram ganska sent så byter vi honom till lag 3 och Göran J först ut i lag 2 på sträcka 7. Reserver på plats och beredda i ottan imorgon är Lisa N, Mark S, Linn Danielsson, Ronny F (växlingscoach), Catharina B, Gunilla R och säkert några till som jag glömt just nu (ej inbördes ordning, beror på vilket återbud och när återbudet kommer). Lagen är nu upplagda i eventoroch under dgen kommer jag korrigera listan här på hemsidan. TIPS: se till att era klubbkläder är märkta, brukar bli rörigt i klubbtältet. Snart dags!! Bengt |
Jag har plockat med mig en låda säkerhetsnålar och tatueringar som jag tar ut till imorgonbitti. Säg till om ni behöver något plagg från klädförrådet så tar jag med det. /Anna-Clara |
kom just hem från TC. Två tält och klubbflagga sitter uppe. Hyfsat torrt på vår plats. Stora delar av TC kommer nog hålla ganska bra men det finns vattensamlingar som kommer bli till lera. En ändring. Lisa N in på str 4 lag 4 (Cornelia sjuk). Den ändringen hann vi inte få in i Eventor men den görs av mig manuellt imorgon bitti. |
Kvarglömt från idag. Hörlurar och en klubbjacka (Annika L.) Kartorna hamnar i vita villan senast måndag. |
Stort TACK till alla som gjorde dagen så fin för alla oss i Sundbybergs IK. Extra TACK till Bengt som fixar med alla lag mm. |
stort tack till alla ni som var med igår och fixade våra lag. Retlig felstämpling men å andra sidan massor av fina lopp på ofta ganska svåra banor. Många mycket rutinerade och många debutanter. Jag vill framförallt tacka växlingscoacher och alla hjälp som ni ger varandra inför växlingar och vad man kan förvänta sig. Mitt eget attention-span är ganska kort så all peppning och hjälp ni ger varandra är ovärderligt. Också kul att se alla olika återsamlingar man ser på vår samlingsplats. Det är ooootroligt roligt att hänga med SIK på 25manna. Finns ju också alltid saker att förbättra inför kommande år. Noterar och ser hur vi kan organisera ännu lite bättre nästa år. Jajja påminde mig också om målet '5 lag 2025'. Fyra lag funkade ju ganska bra även om vi fick kalla in några hjältar i allra sista stund (ni var annars ovanligt friska sista veckan inför 25manna). Fem lag kräver en nivå till av förberedelser och värvningar och återvärvningar bland gamla orienterare. Ska vi satsa på det? Bengt |
har kollat tillbaka på resultat. lag 2 129 är det bästa resultat för vårt andrlag sedan 80talet. Mycket bra!. Lag 3 182 är nog också det bästa. lag 4 på plats 256 hade bara 6-7 fjärde och femtelag framför sig (Linne imponerade oerhört med fyra lag bland de 92 bästa). lag 1 hade nog kommit på ungefär samma plats som förra året om man lägger ihop tiderna (ungefär som Järfälla). |
Kartor från 25-manna finns numera i Vita villan. Kom på träningen och hämta din karta. (Behöver du hjälp att komma åt kartan på annan tid så kan du höra av dig till mig.) Hämta gärna din karta! Vi har många "icke avhämtade" kartor. |
Nu har jag uppdaterat vår statistik för 25-manna 1974-2024 (samt 10-mila 1945-2024). De finns på hemsidan under "Dokument" och "Tävlingsresultat". Mycket nöje! |