Forum
SvaraInför Oringen Uppsala 2022 |
---|
Nu finns info om campingplatserna samt översiktskarta över oringenstaden på oringens hemsida:
https://oringen.se/nyheter/nyheter/2022-07-15-nu-kan-ni-se-campingfordelningen.html För att göra det enkelt har jag ringat in de platser som klubben blivit tilldelade på denna bild: https://www.dropbox.com/s/ifklmwvgs9ez4jw/oringen-2022-camping-sik-platser.png?dl=0 (förutom Karolina/Stefan med extra stor plats norr om travbanan :)) För mig är det första gången jag drar iväg på oringen och även sån här camping och har fått tips från flera håll i klubben. Tusen tack för detta! :) Startar denna tråd för fler frågor/info/tips inför oringen! Johan Andersson 16 jul 2022 |
Svar (19 st) |
---|
Behöver ni kitta upp er med nya kläder inför O-ringen så är jag hemma (nästan) hela veckan som kommer. Hör av er på 0733819018 så bestämmer vi tid. /Klädgeneralen |
O-ringen inleds på söndagen med ungdomsstafett. SIK har minst tre lag anmälda så kom och heja på våra duktiga ungdomar. Det är fyra löpare i varje lag från klasserna H14, D14, H16, D16. Det är totalt ca 90 anmälda från SIK och de två största klasserna är D11 och D45 Kort med sex löpare vardera. Vi har flera löpare som kommer att vara med och kämpa i toppen på sina klasser – kanske blir det segrartårta någon kväll?!? Samtidigt är det upplagt för flera klubbinterna fajter… Varje etapp samlas vi vid den gröna flaggan, vid risk för regn hoppas vi kunna sätta upp vårt klubbtält. För er som deltar för första gången – bered er på att man får leta ett tag för det är många klubbflaggor som vajar i vinden. I år verkar det vara läge att ta med sig cykel, arenorna ligger hyfsat nära campingstaden. Bilburna får parkera på infartsparkering och sedan ta buss till arenan. Efter varje etapp har vi i klubben gemensamt fika kl. 20.00 på SIK:s del av campingen. Alla tar med sitt eget fika och något att sitta på. Dagens karta är också bra att ta med för naturligtvis blir den en och annan diskussion om dagens bommar alternativt lyckade vägval. Den person som gjort dagens festligaste bom/tokigaste misstag/hedervärda insats tilldelas den vackra gröna mössan som man får äran att bära till nästa fika och då dela ut till någon ny bärare. Själva motiveringen får man klura lite extra på förstås! På etapp 4 är det dags för en av årets viktigaste tävlingar – SIK:s spurt-KM! Det är alltså snabbast från sista kontroll till mål. Då gäller det att ta det lugnt i skogen så man har krafter kvar, ofta är det ganska lång spurt. Klassindelningen är föremål för heta diskussioner varje år, hur den blir i år avslöjas närmare tävlingsdagen. Om du har frågor om hur det funkar på O-ringen så lägg en fråga här på Forum eller slå en signal till mig (070-694 4640) så ska jag hjälpa dig efter bästa förmåga. Jag hoppas vi får en riktigt härlig vecka tillsammans! |
Nu är anmälan öppen för Oringen indoor som är på IKEA. Anmälan via bokning.oringen.se (alltså inte eventor) |
När det gäller campingplatser blev det lite fel för oss. Vi kollade upp om extra stor innebar att man skulle bo på annan plats än klubben när vi bokade för ett antal år sedan. Då fick vi svaret att så icke var fallet men nu blev det visst så ändå. Arrangören har varit hjälpsam och försökt hitta en plats till oss på E vid klubben och eventuellt kan vi klämma in vårt tält bredvid E204 men det är inte säkert. Så om någon skulle komma på att ni inte kommer använda er campingplats får ni gärna hojta till. |
Vi är också nya här :-) Tusen frågor såklart, men vi ses ju snart. Undrar vilken dag alla brukar vara på plats? |
Lagen till Bagheerastafetten finns i egen tråd. Jag vet inte heller riktigt när man ska samlas men varför inte komma till Uppsala på söndag eftermiddag och heja på våra lag i Bagheerastafetten! |
Vi kommer troligen att installera oss söndag förmiddag, den här gången har jag med egna tältuppsättare (elaka tungor kanske säger att jag borde träna på det själv men men...). Min bror och hans familj kommer att dela tält med oss så det kommer att synas tre gulblå från Alvesta SOK och och en grönröd från Växjö OK i SIK:s tältområde. Karolina: kan vi andra inte tränga ihop oss lite runt - kul om ni kan bo på SIK:s tältområde! |
Vi kommer med husvagn. Kanske bäst om vi tar en av ”ändparkeringarna” 214, 206, 201? Annars blir väl vagnen som en mur mitt i vårt tältområde. |
Ska vi sitta på den sidan där målfålla 8 är? Förr satt vi ofta på den sidan eftersom ungdomarna brukade springa i mål i fållorna närmast där. Jag har med mig den gröna mössan som legat och samlat damm sedan Norrköping 2019. Så nu blir det spännande vem som får den på måndag! |
Jag och/eller Cecilia tar med klubbflaggorna samt tältet ut till campingen på söndag. Sedan får vi hjälpas åt att transportera ut ena flaggan (samt tältet om det behövs) till de olika etapperna. |
Hej, Udda fråga i denna tråd men då når jag iaf er som ska till Oringen :) Jag glömde min SIK-jacka på 3+3 i Sälen och den finns att hämta ut på campingen hos Malungs OK. Om någon har vägarna förbi där och kan ta med den till Stockholm är den iaf lite närmre för vidare transport. Tack på förhand! |
Jag har mailat och frågat o-ringen om det finns möjlighet att byta frysklabbar på campingen, men inte fått svar. Någon som vet eller frågat och fått svar? Jag har visserligen införskaffat kylbox med el, men det lär inte hjälpa om denna värmen ligger kvar. :) Fredrik J hade i alla fall fått svar att det var vanlig stickpropp och inte sån där CEE/"husvagnskontakt". /Nybörjaren |
Placera gärna klubbflaggan på behörigt avstånd från högtalarna. |
Först på plats! Ebba har parkerat oss på E214. Vi kommer tillbaka lördag kväll eller söndag fm. |
Vi kommer med en 7 meter lång husvagn, kommer ganska sent på söndag och måste dra tidigt på lördagen (Janne och jag ska till Göteborg och lyssna på Rammstein, så vi springer inte sista etappen), så vore toppen om vi kan få en lättillgänglig plats, gärna E212 om ingen annan är sugen på den. |
Vi har satt upp vårat tält på 208. Klubbflaggan sitter på ’vår’ ruta så ni kan navigera er fram till SIK området. |
Lisa! Jag har plockat upp din klubbjacka och transporterar hem den imorgon. Jag lägger den i motionsgården tillsvidare. Du får hojta till hur du vill hämta upp den. |
Tusen tack Anna-Clara 🥰, den ligger bra på motionsgården tillsvidare. |
Hur gick det på spurt-KM? |