Forum
SvaraTeknikträning Torsdag 15 Sept på Extern karta - Vägval långsträckor Hansta |
---|
Hej Nu på Torsdag den 15 Sept. finns möjlighet att köra Teknikträning på Extern karta i Hansta. Övningen passar som vanligt alla som klarar orange nivå och uppåt. Vid osäkerhet stäm av med undertecknad (eller er ungdomsledare). Denna gång är det SIK som är ansvarig för övningen (Banläggare Bengt S och Fredrik J). Övningen är starkt inspirerad av våra ungdomars missöden under O-ringen i Uppsala och tänkt som en nyttig förberedelse för Daladubbeln. Övning: Vägvalsövning långsträckor. Tanken är att ha funderat ut en plan och genomföra sträckan enligt plan. Man kan springa ensam eller två-och-två och i efterhand jmf med kompisarna. Tre banor: Kort (knappt 5km) Mellan (ca 7km) Lång (knappt 9km) Alla banor utom långa banan har gafflade mellanpartier med kortsträckor. Skala 1:7500 (A3) eller 1:10000 (A4). Kontrollerna utmärkta med blå/gul reflexsnitsel med kodsiffror. Livelox erbjuds så logga er rutt. Samling vid MG kl 1710. Avfärd helst ca kl 1715. Passa Tiden! För de som åker direkt samling vid parkeringen i Hansta kl 1730: Koordinater 59.436855, 17.917188 https://goo.gl/maps/a91d8xpTiAXC5yGt7 Anmäl senast Torsdag kl 15 för karta. Vid anmälan ange bana och kartskala, samt om ni behöver skjuts, alternativt har plats i bilen. Medtag egen plastficka och kartlyse då det börjar mörkna tidigt nu. Ungdomar som redan anmält behov av kartor/skjuts till ungdomsledare behöver inte anmäla detta här en gång till. Ev frågor, kontakta undertecknad MVH TRUNK (gm Fredrik J, 076-115 36 42) TRUNK (gm Fredrik J) 13 sep 2022 |
Svar (10 st) |
---|
Jag kommer. 1 st lång 7500. |
Jag o Lucas kommer. Kort bana 7500. Om någon vill ha skjuts så kan vi åka via MG. Ring isf 070 542 92 46 |
Noel och jag kommer. En mellan bana i 1:10000 och en lång i 1:7500. Saga och Ida kommer också och är redan anmälda tidigare i veckan. |
Kort bana 1:7500 tack. Har plats i bilen men åker vid 17. |
Jag och Nova kommer. Åker via MG. |
Kort bana till mig. Nova redan anmäld. |
Jag önskar en kort bana, skala 1:7500. Åker helst direkt, men hör av er om det behövs fler bilar så kommer jag förbi MG. |
Jag skulle vilja ha en kort bana skala 1:7500 och åker direkt. |
Esther åker med Sissel dvs möter upp i Hansa. |
Önskat skjuts från MG: Elis, Alicia, Esther, Betty, Ellen, Sofia & ev William Om Fredrik, Johan D och Ronny åker via MG ska det räcka. Kan bli lite snurrigt med tiden då jag skrev 17.15 vid mg i min kallelse. |