Forum
SvaraO-ringen i Åre 2023 |
---|
O-ringen 2023 går i Åre och det är hög tid att tänka på anmälan och hur man vill bo. Areonorna ligger utspridda i år med Åre som knutpunkt i mitten. Två etapper går i Trillevallen (22 km från Åre), en i Järpen (25 km från Åre) och två i Ånn (35 km från Åre). Det finns ju gott om stugor i området och förhoppningsvis finns det möjlighet att samla så många som möjligt från vår klubb på samma stugområde. Hur det ska fungera är dock lite oklart, jag har gjort en intresseanmälan både till Skistar och till O-ringen. Det finns också möjlighet till camping i Järpen, och där ordnar arrangören så att alla från en klubb bor på samma område. För att kunna boka stugboende behöver vi veta mer om hur många som är intresserade, så toppen om så många som möjligt kan göra en anmälan på vår klubbsida på Eventor på länken nedan. Vill du fråga något kan du slå mig en signal på 070-694 4640 https://eventor.orientering.se/Activities/Show/16626 Cecilia Westström 23 sep 2022 |
Svar (3 st) |
---|
Om jag räknat rätt så har 54 anmält sig från Sundbybergs IK till O-ringen i Åre. Sista chansen med billigaste avgiften är idag 1 november. Om jag förstått reglerna rätt så kan man ändra klass mm fram till 1 maj utan avgift. |
Här kan du se vilka som är anmälda. https://integration.oringen.se/Entries/Index/2023?organisationId=5096&language=sv |
Information angående O-ringen i Åre 2023. Sommaren 2023 går O-ringen i Åre. Etapperna är utspridda längs E14, från Järpen och Trillevallen drygt 2 mil öster om Åre till Ånn ca 3 mil västerut. Med tanke på området så finns det förstås många stugor och lägenheter att hyra. Campingplatser finns i Järpen. Många av oss i klubben tycker att en särskilt rolig del av O-ringen är gemenskapen med klubbkamraterna och fika tillsammans på kvällen. Vi hoppas att det ska gå att genomföra även under O-ringen i Åre, men det blir kanske lite annorlunda förutsättningar. Det är inte så lätt att få till ett boende där alla som vill kan bo nära varandra, samtidigt som alla andra krav och behov ska tillgodoses i form av antal bäddar, husdjur, stuga eller lägenhet. Därför är rekommendationen att alla bokar själva det boende de vill ha och att Duved är den del av Åre vi försöker samla klubben runt. Duved har fördelen att bebyggelsen ligger förhållandevis nära E14 så det blir inte så långt att gå till etappbussarna. Det finns också en mataffär i Duved. Kanske är det något billigare än i Åre by (just nu är det dock helt orealistiska priser på stugor och lägenheter i hela Åre). All information om anmälan och boendebokning hittar du på <www.oringen.se> |