Forum
Svara25 manna 2022 - SIKs lag |
---|
Hej, Här kommer våra fyra lag för 25manna på lördag. Start 09.00, första lag i mål 14.30 och omstart 16.00. Vi har tre vindskyddsplatser, där samlas vi och plockar upp nummerlappar och annat. Ta med SI pinne, klubbkläder, kompass och ett glatt humör. Samling 08.00 for första två sträckorna och ca 08.45 för sträcka 3 och 4 och för övriga minst två timmar före förväntad start på din sträcka Nedan är lag som det ser ut idag, det kommer ändra sig flera gånger före fredag eftermiddag när lagen ska lämnas in. Läs noga här på forumet hela veckan så du är beredd på nya sträckor. Hoppas jag inte glömt någon (hör av er isåfall). Det kan också bli en del ändringar på inbördes ordning på sträcka 4-7. Vi har ett antal reserver men håll er beredda för ni kommer behövas. Många har fått tuffa sträckor men det kommer gå bra även om det tar lite tid. Har dragit gränsen vid födda 2011 (just nu) och det har blivit svårt för våra äldsta löpare att få plats. Vi har nog nästan 30st som tackat nej av olika anledningar så det finns definivt möjlighet att ha fem lag kommande år. Lag 3 och 4 (och till viss del lag 2) är inte helt uttagna efter förmåga utan snarare att vi har en viss balans mellan lagen. Många reserver kommer jag rekrytera som assisterande lagledare. Hoppas också alla i klubben kommer ut till 25manna och kanske springer en motions OL bana. Kolla kodsiffror, växla med karta och nummer tydligt. NI ska vi ha kul Lag 1 - 67 1 dam Alice Hellberg 2 Fredrik Bjernulf 3 -H16/H50-, Damer Jajja Bogren Botvid Simonsson Lennart Swahn Ulf Hansson 4 -H14/H60-, -D18/D45 Ida Hellberg Linus Danielsson Sofia Dell Orto Bodil Johansson 5 David Mellin Eskil Widehag Mårten Sundh Fredrik Johansson 6 dam Ingrid Johansson Sigrid Carlsson Kajsa Bogren Ronja Ståhl 7 Johannes Falk Rasmus Kihl Jonas Carlsson Stefan Hellberg 23, -H16/H55, -D20/D40 Noel Hellberg 24, dam Matilda Lindh 25 Morgan Karlsson Lag 2 299 1 Maria Slars Paulsson 2 Christian Lindh 3 Folke Johansson Anna Falk Urban Ståhl Annika Lundström 4 Alicia Olsson Elis Lauri Esther Oliv Saga Hellberg 5 Jocke Skantze Mats Carlsson Vidar Wernöe Simon Mellin 6 Selma Sundberg Stella Näsman Landh Carina Doyle Maria Jalmelid 7 Helena Pepa Peter Westman Göran Doyle Pär Lundqvist 23 Egon Wistedt 24 Maja Falk 25 Johan Andersson Lag 3 300 1 Tina Näsman Landh 2 Wilhelm Grönqvist 3 Robert Nordsjö Meta Nordsjö Gustav Bursjö Johan Lindström 4 Vera Sundberg Arttu Andreev Lilly Slars Paulsson William Lindelöf 5 Henrik Persson Jonas Lauri Anders Kolmskog Krister Fjägers 6 Anna Bogren Alice Slars Paulsson Karin Kraft Catharina Jäderberg 7 Ronny Falk Pontus Olsson Björn Jäderbergj Hans Olsen 23 Ellen Westman 24 Vilde Jonsson-Wold 25 Erland Simonsson Lag 4 301 1 Tove Sundh 2 Daniel Kraft 3 Anna-Clara Wistedt Lisa Eriksson Cecilia Westström Manfred Levin 4 Dante Tengblad Irma Widehag Nova Falk Cornelia Näsman Landh 5 Göran Jonsson Niklas Ahlqvist Johan Danielsson Jan Kihl 6 Ellinor Fjägers Astrid Kraft Marita Samuelsson Emma Johansson 7 Johan Karlsson-Oliv Stefano Dell’Orto Frida Oliv Anette Dell’Orto 23 Hans-Erik Persson 24 Eleonora Dell’Orto 25 Bengt Svensson Reserver utan inbördes ordning Ester Lauri Betty Persson Julius Bursjö Gia Wickbom Westman Liselott Kihl Lisa Niska Karolina Hellberg Jörgen Ahlqvist Kurt Maxe Daniel Holmqvist Ansgar Simonsson Bengt Svensson 4 okt 2022 |
Svar (17 st) |
---|
Lite mer info (kolla även PM) Sträcka, Svårighet, Banlängd, Beräknad tid, starttid, vem? 1 Blå, 5,2 km, 31 minuter, 09:00, Damer 2 Blå, 7,5 km, 39 minuter, 09:31, Alla 3 Orange, 3,9 km, 25 minuter, 10:10, -H16/H50-, Damer. Fyra parallella löpare. 4 Vit, 3,1 km, 17 minuter, 10:35, -H14/H60-, -D18/D45-. Fyra parallella löpare. 5 Blå, 6,5 km, 34 minuter, 10:52, Alla. Fyra parallella löpare. 6 Röd, 4,2 km, 26 minuter, 11:26, Damer. Fyra parallella löpare. 7 Röd, 5,4 km, 30 minuter, 11:52, Alla. Fyra parallella löpare. 23 Orange, 3,6 km, 21 minuter, 12:22, -H16/H55-, -D20/D40- 24 Blå, 6,0 km, 34 minuter, 12:43, Damer 25 Blå, 8,7 km, 45 minuter, 13:17, Alla (1) I banlängderna ingår 700 - 1100 m snitslad sträcka (2) Omstarten springer 6,1 km på sista sträckan |
Mer info hittas på 25-manna hemsidan.
https://www.25manna.se/ Bla äldre karta från 25-manna 2006. |
Hej, det kommer ändringar till lagen så håll koll noga här på skvallret. 4 återbud senaste 24 timmar (akuta skador, covid, förkylning)., men också comeback av någon jag hade räknat bort. Försöker få ihop pusslet just nu och återkommer med uppdateringar imorgon. Bengt |
Bra jobbat Bengt! Man kan dela in 25manna UK jobbet i fyra faser efter att lagen presenterats på tisdagkväll. Fas 1 (den Bengt nu haft) En del som inte är så aktiva inser att de skall springa på lördag och annat är bokat och lämnar återbud. Även de förnuftiga som är förskylda lämnar här återbud för de vet att de inte är springdugliga på lördag. Fas 2 ”Lugnet före stormen” från onsdag kväll fram till fredag morgon. Inte mycket händer utan de sjuka försöker kurera sig. Fas 3 fredag, nu ramlar de återbud in på dem som hoppats bli friska samt de som fått halskänningar av typen ”dagen innan” syndromet. Fas 4 lördag morgon, förhoppningsvis ingen men med 100 löpare är det ofta någon som faller ifrån så att panik lösning får ske i lagen innan start. /fd UK Hasses reflektioner haha |
Bra jobbat Bengt - så förväntansfull! Finns det lagledare för de olika lagen? |
mer info på email just nu till berörda löpare. Ändringar i lagen, läs på denna länk. https://www.svenskalag.se/sundbybergsik-orientering/sida/89415/25manna-2022 Hasses beskrivning stämmer skrämmande bra. Precis så är det med återbud och ändringar. Enda skillnaden är at det varje år dyker upp någon som blivit frisk igen eller pplötsligt kan vara med. Imorgon sätter vi upp tält i Flemingsberg. Kom till TC ca 16.30-17.00 om du vill hjälpa till. Bengt |
Bra jobbat Bengt! Såg att jag skulle ha sprungit 6,5 men nu 3,9. Tack :-) Egenträning 6,5 km i skogen idag. Taggad inför lördag! Fortfarande frisk :-D |
Vindskyddsplatser 112 - 114 är våra platser. Bakom sportförsäljningen och serveringen. Vi kommer att ha tre tält och bord. Trivsel har fixat lite att dricka och äta. Klubbflaggor visar vägen. Karta: https://www.25manna.se/karta-over-vindskyddsplatser/ |
Såg nu att de har tagit bort gamla kartan från 25-mannas hemsida. Förstår inte varför. Jag laddade ned några gamla kartor från tidigare 25-manna (1992 och 2006) och även en nyare karta över området med avlyst område markerat som ni kan kolla på på följande dropboxlänk: https://www.dropbox.com/sh/5terqm9jw9r2v9j/AAAbf7bxnDe10qqOxigCWGnAa?dl=0 I dropboxen ligger även arena karta och en karta över vindskydden med SIKs platser 112-114 utpekade. |
Här är kartan från 2020. https://omaps.blob.core.windows.net/map-excerpts/51e0ee5c4ed240a28f7cab2ddd54a7f2.png |
Enligt PM ska man ha egna säkerhetsnålar till nummerlappen! |
LAGÄNDRINGAR Nu har sista minuten ändringarna publicerats Nya löpare är Jörgen, Lisa N och Gia Lagändringar för Stella (till lag 1 str 4) Alice (till lag 2 str 6) Gia (till lag 3 str 6) Johan O (till lag 3 str 25) Lisa N (till lag 4 str 3) Jörgen (till lag 4 str 3) Cecilia (till lag 4 str 7) Här finns lagen https://www.svenskalag.se/sundbybergsik-orientering/sida/89415/25manna-2022 Vi ses imorgon Bengt |
Otroligt bra kämpat allihop. Tre lag i mål och en oturlig skada. Jag är mycket glad och stolt över att vi (med olika grader av engagemang) genomför detta projekt. En stor eloge till Bengt som projektledare. Kartor som inte hämtades igår kommer att ligga i Motionsgården, en trappa upp utanför damernas omklädningsrum från lunch idag. (Lämpligt att träna med klubben i veckan som kommer.) |
Stort tack till alla löpare och supportrar. Som alltid en fantastisk dag för klubben, och trångt trots att vi hade tre vindskyddsplatser (nästa år 4st?). Tack till Trivsel som såg till att vi fick mat och höll oss pigga. Det var som vanligt inte utan incidenter och många besök hos sjukvård och några fotleder som kommer behövas rehabiliteras (Krya på er Vilde och Sigrid!) och ett par fyrhjulingsturer ut i terrängen SIK löpare. Ett felvalt pendeltåg krävde snabba beslut men avlöpte till slut lyckligt och ingen ändring i lagen. Resultaten mycket fina tycker jag, förstalaget plats 69 som ju nästan är samma som 2019. Övriga lags placering får vi nog återkomma till eftersom det verkar lite rörigt med resultat efter den rekordstora försenade omstarten. Lite statistik att ta med sig om de 100 löpare vi hade ute på dagen: 30st HD16 och yngre (slår någon klubb det? Järfälla? Vi hade minst 2 st yngre reserver på plats också) 39st HD20 och yngre 49st damer/51st herrar (!) Yngsta sträckan tror jag lag 3 str 4 är med 10.75 år Äldst tror jag lag 2 str 7 med >60 år (man ska inte avslöja en dams ålder, eller hur Helena?). Ålderman blev Jörgen som med ett sent inhopp petade bort Hans-Erik och Marita från den positionen. Yngst Ester Lauri född 2012. Jag räknar till mer än 50 namn på min lista med återbud, skador, sjukdom och sådana som jag potentiellt kunda ha frågat och hade klarat att springa. Till slut använde jag nästan alla reserver men det var ändå fler löpare att ta till i år. 5 lag är definitivt möjligt men kräver kanske ytterligare löpare att välja på och att alla bokar tiden och håller sig friska under 2023. Bengt |
Hej, Fick en tydligare beskrivning vad som hände Stora-Tuna när Tove skulle ut på näst sista sträckan. Det var en pågående utredning om Kolmården med lagnummer 27 hade stämplat fel. Det beslutades att deras lag skulle få avvakta 30 min (enligt reglerna) tills nästa löpare skulle få gå ut. Dock markerades och sattes den röda blockeringslappen på kartplanket på lag 28 istället, dvs Stora-Tuna, och funktionärerna stoppade Stora-Tuna att gå ut. Det drabbade laget uppskattningsvis minst 1:45 min. Juryn försökte skapa sportslig rättvisa genom att låta Stora-Tunas sista löpare gå ut 1:45 min innan Tove växlade in. Avståndet uppskattades och klartecken gavs när Tove passerade denna punkt. (Hon sprang dock den sträckan på 1:30, så marginalen blev år ”rätt” håll). Ingen av de övriga lagen har protesterat mot beslutet (än). |
Så kul att få vara med på detta trots att orienteringsförmågan är sisådär!! Hatten av för Bengt, lagledare, Trivsel, tatuerings- och ansiktsfärgsfixare, tält/materialbärare och alla andra som fixat för att göra det till en så härlig dag! |
Lite historik! Senast vi fick tre lag runt innan 2022 var 2016 i Kungens kurva! År/Antal startande lag/Plats/Segrare/SIK1/SIK2/SIK3/SIK4 2016/372/Kungens Kurva/Haldens SK/50/246/275 2017/374/Vårsta/Tampereen Pyrintö/48/Ej godkänd str 5/Ej godkänd str 4 2018/365/Akalla/IFK Göteborg/141 (Endast "ungdomslag" p g a medarrangemang.) 2019/381/Jordbro/Tampereen Pyrintö/67/Ej godkänd!/Ej godkänd!/301 2022/319/Flemingsberg/Stora Tuna IK/69/174/Utgått/242 |