Forum
SvaraInformation angående O-ringen i Åre 2023. |
---|
Sommaren 2023 går O-ringen i Åre. Etapperna är utspridda längs E14, från Järpen och Trillevallen drygt 2 mil öster om Åre till Ånn ca 3 mil västerut. Med tanke på området så finns det förstås många stugor och lägenheter att hyra. Campingplatser finns i Järpen. Många av oss i klubben tycker att en särskilt rolig del av O-ringen är gemenskapen med klubbkamraterna och fika tillsammans på kvällen. Vi hoppas att det ska gå att genomföra även under O-ringen i Åre, men det blir kanske lite annorlunda förutsättningar. Det är inte så lätt att få till ett boende där alla som vill kan bo nära varandra, samtidigt som alla andra krav och behov ska tillgodoses i form av antal bäddar, husdjur, stuga eller lägenhet. Därför är rekommendationen att alla bokar själva det boende de vill ha och att Duved är den del av Åre vi försöker samla klubben runt. Duved har fördelen att bebyggelsen ligger förhållandevis nära E14 så det blir inte så långt att gå till etappbussarna. Det finns också en mataffär i Duved. Kanske är det något billigare än i Åre by (just nu är det dock helt orealistiska priser på stugor och lägenheter i hela Åre). All information om anmälan och boendebokning hittar du på <www.oringen.se> Jan Kihl 3 nov 2022 |
Svar (2 st) |
---|
Om vi nu inte skall exkludera MTBO så är etapperna utspridda ända till Östersund 😉 Jag kommer att bo på vandrarhem i Östersund första tre dagarna dvs MTBO tävlingsdagarna och sedan bo på Jämtlandsgymnasium i Järpen och ta tredagars OL om någon tänkt liknande. |
Nu har jag fått en offert från Skistar (jag intresseanmälde 100 pers från oss i somras) med ett antal lägenheter i Åre/Björnen (som alltså ligger 15 km från Duved). Precis som jag misstänkte är det lite komplicerat att få ihop det. Offerten och priserna gäller specifikt dessa 100 platser, så priserna förändras något om vi bara är intresserade av några av dessa. Jag har i dagsläget inte någon information om man t.ex. är fyra personer som kan tänka sig en sexbäddsstuga och vad priset blir då. Förhoppningsvis kan jag få till en direktkontakt för den typen av frågor. Jämfört med de priser på boende som nu ligger ute på O-ringen.se så ser det helt ok ut. Ni som är intresserade av detta, mejla mig på cecilia dot weststrom at gmail.com eller 070-694 4640 senast den 25 nov. Offerten gäller till den 28 nov. Boende i Björnen (Norra Hermelinen, Övre Hermelinen & Mården), 22-30/7 2023 100 bäddar varav 3 st extrabäddar (bäddsoffa eller vägghängd säng) fördelade på 1 st 9 bäddslägenhet (3 sovrum), 12 st 6-bäddslägenheter (3-2 sovrum), 1 st 5-bäddslägenhet (3 sovrum) + 2 st 4-bäddslägenheter. (2 sovrum) Slutstäd av lägenheterna Lift & trailpass, 4 av 8 valfria dagar under vistelsen Linne och hygienpaket kan köpas till Priser och villkor 2 169 SEK / vuxen (18-64år) 1 869 SEK / ungdom (7-17år) /senior (65+) |