Forum
SvaraAktiviteter denna veckan (14/11 -20/11) |
---|
Hej, Roligt med många som springer tävlingar även på hösten. Framförallt väldigt kul med högt deltagande på Nordcupen och att många var med och sprang Pampas Night (en tävling som växer starkt och kanske blir en naturlig del av tävlingsutbudet framöver). I veckan också sista deltävlingen av Ursvik Xtreme. Stort tack till årets alla arrangörer. Intensiv veckan framför oss med Höstmöte på tisdag (för alla medlemmar) med information och viktiga val, Mareld by Night på onsdag, klubbmästerskap terränglöpning för ungdomar på torsdag, Nordcup på lördag och vinterns första långpass på söndag. Lite förvarning Lördag 3 dec ordnar vi final i Nordcupen på KI. Boka tiden för att var med och att hjälpa till. Onsdag 23 Nov ordnar vi vinterns första nattcup från Enebybergs IP. Veckans aktiviteter Måndag 14 Nov 19.00 Gympa Ängskolan Tisdag 15 Nov Löpträning, samling motionsgården 18.15 (lite kortare träning så att vi hinner till mötet). Höstmöte, motionsgården 19.30. Kom och var med och påverka Onsdag 16 Nov Mareld By Night UpplandsVäsby. Just nu 11 anmälda från SIK. Luffarligan, förmiddag, Brantbrink Tullinge Torsdag 17 Nov KLubbmästerskap terränglöpning Ungdomar. Anordnas av skidsektionen. Samling vid vita villan. Anmäl via din gruppledare senat tisdag. Samling 17.30 motionsgården, start från 18.00 (de äldsta, 2006 och tidigare startar 19.00) För de som bara vill träna och springa kör vi pannlampslöpning på Xtremespåret. Lördag 19 Nov Nordcup Attunda, sprint i Viby Anmäl senast tisdag 15 nov. Vi hoppas alla kan vara med. Behövs skugga så finns det ledare på plats. Söndag 20 Nov Långpass Samling 10.00 motionsgården Nästa vecka massor av träningar och tävlingar Nattcup Enebybergs IP 23 Nov https://eventor.orientering.se/Events/Show/43242 Nordcup #4, Järfälla 26 Nov Nu kör vi Bengt Bengt Svensson 13 nov 2022 |
Svar (11 st) |
---|
gympa ikväll 19.00. Tina kommer göra oss till bättre människor och mycket starkare. |
Tisdag - lite kortare träning ikväll så att vi hinner til höstmötet. Räkna med intervaller på elljusspår för båda grupperna. Vi håller på ca 50 min. Samling 18.15 motionsgården. |
flest anmälda på Mareld ikväll - SUMPAN!!!! har vi också flest lag på Tiomila? |
finns det resultat från skidornas öppna terräng-KM någonstans? |
Facebook:) |
De finns på skidornas facebooksida men ska läggas in på deras hemsida sikskidor.se Det var några kvarglömda saker från igår, en jacka och nåt mer. Ligger i kvarglömtlådan i Motionsgården. |
Vinterns (?) första arrangerade Långpass Söndag 20/11 På karta i skog. De längre banorna har en del cykelvägar och hårt underlag. Samling MG kl10. 3 banor Lång ca 1.5-2h, 12km fågelvägen Mellan ca 1-1.5h, 9km fågelvägen Kort ca 45min-60min, 5km fågelvägen Alla banor är alltså längre i km räknat i praktiken än vad som angivits ovan. Kontrollerna är inte markerade i terrängen (inget uthängt). Skriv gärna en rad här på forumet om ni kommer, och vilken bana ni öskar så hinner jag printa kartor. Jag printar kartor lördag 19/11 kl 15. MVH Fredrik J 076-115 36 42 |
Planerar för en mellan tack! |
Jag planerar för en lång+ ev någon mer i familjen som kör kortare |
Jag å Stella siktar på varsin kort. |
Om någon mer vill springa imorgon så löser vi det med kartor då på plats. |