Forum
SvaraAktiviteter denna veckan (23/1 - 29/1) |
---|
Hej, Fortsatt tuff träning denna veckan kryddad med nattcup och StOF träffar. Veckan som kommer glöm ej Planeringskonferens söndag på Bosön, start teori på torsdag och möte för utvecklingsmiljö på tisdag. Veckans aktiviteter Måndag 23 jan 19.00 Gympa Ängskolan Tisdag 24 jan Löpträning, samling motionsgården 18.15. Möte utvecklingsmiljö 19.30 motionsgården Onsdag 25 jan ingen nattcup, men....... 18.00 Löpning reflexbana Silverdal. Info om samlingsplats kommer Torsdag 26 jan 17.30 motionsgården, kort orienteringsövning (blandad stadsmiljö och skog). Efteråt teori och fika i motionsgården, ca 18.30. Lördag 28 jan Långpass och ungdomsfest för 06-09. Söndag 29 jan Planeringskonferens Bosön. Anmäl idag. Start 09.00 Det blir en orienteringsövning för alla yngre som är med. Man kan alltså både få träning och vara med och diskutera vår framtid. Nästa vecka träningar, nattcup 1 feb Skavlöten (Vi arrangerar och Lennart Swahn lägger bana) och Stockholm Indoor till helgen. Nu kör vi Bengt Bengt Svensson 22 jan 2023 |
Svar (11 st) |
---|
Lägger upp information om Planeringskonferensen även i denna tråd... Idag har vi 22 anmälda till söndagens Planeringskonferens. Kul att så många vill vara med att tycka till om och diskutera vår verksamhet! Har du fortfarande inte anmält dig? Skynda dig att göra så i Eventor då antalet platser måste bekräftas imorgon tisdag. Nedan följer mer detaljerad information om dagen: 09:00 Morgonfika 09:15 Intro - Syftet med dagen, Presentation av alla närvarande 09:30 TRUNK - Övergripande plan för 2023 10:00 "Grupparbeten" – Diskussion i mindre grupper (se nedan) 11:00 Träning i Framgångshallen - Cross Fit med Emelie Tillegård 12:00 Dusch & ombyte 12:20 Lunch 13:00 Presentation/Diskussion kring våra grupparbeten (vi börjar med ungdomsgruppen/utvecklingsmiljö) 14:00 För Ungdomar/Juniorer – Orienteringsövning (teori) med Klara Johansson fram till fika 14:00 För övriga - Presentation/Diskussion kring våra grupparbeten fortsättning 14:30 Genomgång av förra årets mål 15:00 Formulering av nya mål för 2023 som styr oss mot vårt långsiktiga mål inom olika fokusområden 15:30 Eftermiddagsfika 15:45 Summering av dagen 16:00 Hemgång Under Grupparbetet bildar ungdomar och juniorer en grupp (ev. med en vuxen moderator) medan övriga delas in i lagom stora grupper (~4-5st/grupp). Vi är mycket måna om att få synpunkter på vår verksamhet från våra yngre medlemmar. I varje grupp kan ni fundera på följande frågor utifrån gruppmedlemmarnas fokusområde och erfarenheter: - Vad tycker ni om nuvarande verksamhet inom SIK orientering? - Vad är bra? - Vad vill ni förändra? - Vad ska vi fortsätta med? - Vad ska vi sluta med? - Hur blir vi en attraktiv klubb för juniorer (17-20 år) och unga seniorer (21+)? - Klubben långsiktiga mål? - Vilka områden ska vi fokusera på under kommande år? Vi ses på söndag! |
Måndagsstyrka kl 19 som vanligt! |
Ikväll blir det ett effektivt pass med 30-30 s intervaller nere vid Golfängarna. Avfärd kl 18.15 från MG, 5 min senare vid utegymmet. Alla hinner och kan vara med! |
Onsdag 25/1 Silverdalsreflexen ca 6km tuff bana. Banan löps medsols. Jag försöker printa ett fåtal kartor så folk vet ungefär hur banan går. Man kan också kolla här https://www.livelox.com/Sessions/Show/3074723/Helenelund-Sollentuna-Sverige Medtag pannlampa och skor för löpning i skog. Samling kl 18 vid Rådans Gårdsväg 1 Koordinater: 59.401066, 17.993711 https://goo.gl/maps/UeSrqWs1TFjzafNMA Parkering tex på Rådanvägen Koordinater: 59.399193, 17.996853 https://goo.gl/maps/HU6mtgwV9N8KQz7z5 Om någon behöver skjuts hör av er så kanske det kan lösa sig MVH Fredrik J 076-115 36 42 |
Skoval till torsdagsträningen? |
stadsOL med några korta skogsbesök |
Torsdag, stadsOl med några korta skogsbesök. Ta med pannlampa. Korta banor så att vi hinner klart till teori. Samling 17.30 för orientering och teori från 18.30 (skidornas lokal). |
Idag torsdag bäst med löparskor. |
Idag ett sällan hört utrop från speakern: "Meddelande till tävlingsledningen. Meddelande till tävlingsledningen. Skogen är tömd på löpare. Klart för ombyggnation av skogen." Hälsningar från Gävle Indoor med två etapper samma dag på Polhemskolan. "Medeldistansen" avklarad och nu väntar "Långdistansen". Grymma banor av Alfred på detta arrangemang! Bild på karta för Herrar E1 på https://strava.app.link/RaffzsHhXwb Ser du inomhus vägvalet till ettan? Det gjorde Melvin medan jag sprang runt utomhus och fick en seg start. Kul med flera från Sumpan på plats! |
Stort TACK till alla som var med och gjorde årets planeringsdag till vad den blev. Vi fick massor med intressanta inspel från grupparbetet och diskussionerna både inom och utom mötestiden. Ett rejält träningspass med Emelie fick vi också. Styrelsen återkommer med en sammanfattning. Särskilt TACK till Frida som höll ihop allt mot Bosön, planerade innehåll och höll koll på oss. |
Tack för stort engagemang på Planeringsdagen i söndags! Jag har försökt sammanställa de anteckningar jag fått samt de jag själv tog. Det är många bra förslag som kommit upp, så nu är det upp till oss att agera på de vi vill, kan och mäktar med. Även om jag inte är helt klar med anteckningarna vill jag dela vad jag har och låta er fylla på medan ni har det färskt. Kolla gärna igenom och lägg till eller ändra om jag glömt eller missuppfattat något. Framförallt får ni gärna fylla på tabellen i slutet där Ulf och jag börjat lista några konkreta aktiviteter med det viktigaste ni tog med er från dagen. Dokumentet finns på följande länk: https://sundbybergsidrottsklubb-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/admin_orientering_sundbybergsik_se/EXc4oBme3LpLiKk8rz1Z0oUBLr9FwPuxB9hUvJeoIhBkKw?e=lugY5I |