Forum
SvaraBeställning av Hoodie/Huvtröja |
---|
Hej, Nu kan vi få beställa en huvtröja från Trimtex i svart färg med klubbemblem på bröst och klubbnamnet på ryggen. Tröjan är i bomull och har en känguruficka fram. (Förslaget som kom tidigare på en huvtröja i funktionsmaterial med dragkedja avvaktar vi med då vi inte hittat någon bra design på denna). Se bilder på tröjan här: https://www.sikorientering.se/sundbybergsik-orientering/bildgalleri/81228/klubbklader/2225448 https://www.sikorientering.se/sundbybergsik-orientering/bildgalleri/81228/klubbklader/2225447 Hoodien finns att beställa i följande storlekar: Unisex: XS, S, M, L, XL, XXL, XXXL Junior: 110/120, 130/140, 150/160 Storlek 150/160 är en kombination av storlek 150/160. Ligger man mellan detta spann(150 och 160) så ska man ta denna storlek. Om man ligger precis över 160 så rekommenderar jag att gå på en större storlek. För Unsex är storlekarna normala så ta den storlek du brukar ha på vanliga tröjor. Pris: Unisex: 530 SEK Junior: 440 SEK Beställningsunderlag skickas in nästa vecka så meddela i denna tråd hur många och vilken storlek du önskar. Anmälan är bindande så vi kommer inte ta in och ha på lager. Dock kan det tänkas att vi gör en ny beställning vid senare tillfälle. Leveranstid ca 3-4 veckor så med tur har vi dom innan 10-mila. Tänk vad mysigt att dra på sig denna innan man kryper in i tältet och värmer sig :) Hälsningar, Klädansvarig Anna-Clara Wistedt Anna-Clara Wistedt 5 apr 2023 |
Svar (11 st) |
---|
jag vill ha en XL. Missade retromössan så man vill ju inte missa hoodien. |
Jag vill också ha en. Om Bengt går i en XL så borde väl jag ocskå ha en XL. @Bengt! Det finns mössor kvar i MG. Bara att köpa! |
Alice vill ha en XS Lilly vill ha en 150/160 |
Selma vill ha en i stl M. |
Jag vill köpa en mössa :-) |
Jag tar med några mössor ut till träningen ikväll o till Grymnatta för de som vill köpa en. För beställning av tröjor så är deadline imorgon 12:00. //Anna-Clara |
Några frågor :-) Förstår jag det rätt att en hoodie i funktionsmaterial kommer tas fram så småningom? Är XS större än 150/160? Imorgon kl 12 = fredag 14/4 kl 12..? |
Svar till Tina: Huvjacka i funktionsmaterial tas fram som förslag när vi hittar en design som känns bra. Jag kommer be om input från er medlemmar för hur vi vill att den ska se ut. Återkommer om det. XS skulle jag säga är större än 150/160. Framförallt är den rymligare rent generellt när man går från junior till seniorstorlek, och då runt speciellt runt axel/armhåla samt i längd. Jag har bett Trimtex bekräfta svaret så avvakta tills det kommit om du är osäker. Fredag 14/4 kl 12 siktar jag på att skicka in beställning, kan dröja till måndag också om det kniper. Återkommer! |
Esther vill gärna ha en S. Tack för att du fixar fina kläder till oss, Anna-Clara!! |
Hej! Nu har jag hämtat ut tröjorna som finns hemma hos mig. Säg till hur du vill ha den levererad så löser jag det. Kanske på en träning redan under veckan? |
Jag kan komma förbi dig i helgen... |