Forum
SvaraBaka till SCC |
---|
Hej, Nu har ni ju övat på att baka till Ungdomsserien och kan ta det till ytterligare en nivå till kommande Stockholm City Cup. Tävlingarna går av stapeln de tre kommande onsdagarna: 24 och 31 maj samt 7 juni i olika delar av stan. Antingen lämnar ni bakverken på plats på tävlingarna, tisdagkvällar vid Vita Villan, torsdagar vid träningarna eller på annat sätt efter ök. Det går bra att leverera allt på samma gång så lägger vi i frysen. Eftersom det är mycket som behövs ber vi alla att verkligen försöka hjälpa till så att vi delar på arbetet. Det som behövs till varje vecka är: 20 kladdkakor 3 långpannor kärleksmums (delas i två eller fyra delar) 3 satser bullar Ange här i tråden vad ni kan baka. Skriv tydligt till vilken tävling det gäller. Sissel 16 maj 2023 |
Svar (12 st) |
---|
Henningssons bakar en kladdkaka/tävling enl. sms |
Till SCC 24 maj kommer enligt bakformuläret (som de flesta ungdomsgrupper fått utskickat): Slars - 1 kladdkaka Näsman Landh - Kärleksmums (lämnas på U-serien) Alicia O - 2 kladdkakor |
Boman 2 kladdkakor per tävling |
Vi kan baka två kladdkakor per etapp. Tar med direkt. |
Oliv anmälde 2x kladdkaka till US och till varje SCC via Google formuläret och står fast vid det :-) |
Vi bakar två kladdkakor per tävling. |
Jag bakar bullar till SCC 24/5. Tar med direkt |
Jag gör en plåt kärleksmums till 24/5, ser till att den kommer på plats (antingen på min cykel eller med Janne). |
Då vi inte kan vara med på tävlingen imorgon har jag lagt in tre stycken glutenfria kladdkakor i frysen i Vita villan nu ikväll. Tanken var en till respektive tävlingstillfälle men det gör ni såklart som ni vill. De ligger i aluminiumformar som jag har skrivit glutenfri på (med reservation för att pennan jag använde var tillräckligt bra). |
Behövs det fler kladdkakor till imorgon? Jag kan baka 2 st nu (och så hoppas jag att de klarar en cykeltur till Östermalm imorgon). |
Hej! Vi har bakat två kladdkakor som jag tar med imorgon. // Johanssons |
@Niklas: tack - det blir jättebra @Marie: jag tror att vi har tillräckligt men ytterligare någon kaka skadar inte. Blir det över så fryser vi till nästa vecka @alla övriga: tack för att ni bakar |