Forum
SvaraStOF:s tältläger Rosersberg - info och skjutstråd |
---|
Hej! Nu i helgen är det dags för StOF:s tältläger, och här kommer lite mer information. (Mer info, bland annat tältfördelning, har mailats ut till de adresser som finns som kontaktuppgifter på ungdomarna i Eventor, plus ett par föräldrar som jag noterat eller fått hjälp att notera att de inte fått mailet. Hojta till om ni inte har fått det, eller be era barn att kika i sin inkorg.) Vi är 26 anmälda ungdomar från SIK, varav 21 stannar kvar och tältar till söndagen. Stefano (076-1106893), Emma eller Fredrik, Lisa och Anna-Clara är vuxna ledare på plats som stannar över natten, Maria Slars Paulsson är också med som vuxen ledare båda dagarna, men inte över natten. Lägerplatsen är vid Rosenhallen, Oxhagsvägen 112, Rosersberg. Parkering på anvisad plats. Närmaste kollektiva färdmedel är Rosersbergs pendeltågsstation. Därifrån 2,5 km promenad eller ta med cykeln på tåget. Officiell inbjudan finns här: https://www.orientering.se/media/gblakyus/l%C3%A4gerinbjudan-230318.pdf Klubbkuvert med matbiljetter, nummerlappar, tältplats, karta över området och information hämtas vid lägerexpeditionen i Rosenhallen i samband med incheckning. Lagledarmöte vid Sprinttävlingens målområde, lördag kl 9:30. Programmet i korthet: Lördag förmiddag: Sprint och incheckning Första start på sprinten är 10.00 Lördag eftermiddag: Äventyrsstafett Lördag kväll: Kvällsaktivitet Söndag förmiddag: Lägerstafett Lag till äventyrsstafetten och lägerstafetten meddelas senare. Till söndag eftermiddag välkomnas alla till Stadshussprinten vid Stadshuset, Stockholm. Separat anmälan på Eventor - eller anmälan på plats. (Är lite avundsjuk på er som får chansen att springa labyrintorientering i Blå Hallen.) Skriv gärna nedan om ni behöver hjälp med skjuts till eller från Rosersberg, eller om ni kan erbjuda plats i bil. Glöm inte badkläder, och hoppas att ni får en härlig helg! /Anette (som kommer att vara i Lund i helgen, men som nås på 070-6357656 om det är något med anmälningarna som trasslar) Anette Dell'Orto 25 maj 2023 |
Svar (15 st) |
---|
Alicia behöver hjälp med skjuts till och från Rosersberg. Åker gärna med i bil från MG eller närområdet. |
Vi kan skjutsa dit men inte hem, så då åker Esther gärna med ngn. Alicia plus två till kan åka med oss dit. |
Jag har plats i bilen för 1 till. |
Toppen om Botvid kan få åka med någon ut till Rosersberg lördag morgon. Jag åker nog ut söndag morgon så då finns det plats i min bil. |
Ellen åker gärna med en bil ut. Vi kan hämta Ellen + två barn till på söndag. |
Minst lika viktigt som skjuts: luftmadrasser till äventyrsstafetten! (Att bli blöta på sträcka 4, så kanske bra att inte ha de man tänkt sova på sedan på natten...) Vi har fyra lag. Stefano tar med sig två extra luftmadrasser - skulle någon/några kunna ta med de resterande två? (Eller har vi någon deltagare som kör simträning parallellt med orienteringen som ändå är snabbare utan luftmadrass som vi kan sätta på sträcka 4...?) |
Jag kan rota fram två riktiga flytetyg o ta med. Tror vi har två badmadrasser som kan passa bra. |
Botvid åker med oss. |
Jag har med klubbflagga, extra si-pinnar o kompasser samt några extra Ledarvästar. |
Har alla plats ut? Jag kommer åka ut med Folke. Bodil ansluter till äventyrsstafetten. Jag har alltså 3 platser i bilen. Är det någon jag behöver plocka upp? |
Hej! Till lördagens äventyrsstafett har jag anmält följande lag: Sundbyberg Grön 1. Molly 2. Alicia/Esther 3. Julius, Oscar 4. Linus 5. Sofia Sundbyberg Vit 1. Noel 2. Folke/Alve 3. Joar 4. Gustav 5. Ellen Sundbyberg Svart 1. Botvid 2. Betty/Irma 3. Lily A F 4. Alice S P 5. Egon Sundbyberg Guld 1. Alice H 2. Lilly S P/Vera 3. Alva/Jonathan 4. Selma 5. Bodil På grund av begränsningar i Eventor behöver lagledarna imorgon på plats komplettera anmälningen med de extra tredjesträckslöparna (Oscar och Jonathan). Det går också bra med skuggning på tredje sträckan. Vid sjukdom eller förhinder, vattenaversion bland fjärdesträckslöparna, eller annat strul; hojta till till Stefano så stuvar ledarna om i lagen. |
Till söndagens stafett har vi (i samråd med TRUNK och med syfte att skapa jämnstarka lag) anmält: HD16 Lag 1 1. Noel 2. Selma/Irma 3. Molly HD16 Lag 2 1. Botvid 2. Egon 3. Alice H HD14 Lag 1 1. Sofia 2. Ellen 3. Folke HD14 Lag 2 1. Bodil 2. Alicia/Betty 3. Gustav HD14 Lag 3 1. Alice SP 2. Esther/Alve 3. Linus HD12 Lag 1 1. Lilly 2. Joar/Oscar 3. Vera På grund av begränsningar i Eventor behöver lagledarna imorgon på plats komplettera anmälningen med de extra andrasträckslöparna (Irma, Betty, Alve och Oscar). |
Hoppas att ni får en riktigt, riktigt kul helg! /Anette |
Hej allihopa! Tack för en jättetrevlig helg ute i Rosersberg. Har nu tre utslagna hjältar här hemma som inte svarar på tilltal. Efter uppackning så saknar jag påsen/väskan till vår klubbflagga. Den sågs senast utanför hellbergs tält. Om ni hittar den så lämna gärna i vita villan. Jag har alla kartor som är över från igår samt dagens kartor. Dessa lägger jag i vita villan på något lämpligt ställe. //Anna-Clara |
Tack alla föräldrar som möjliggjorde att vi kunde ha ett fantastiskt gäng på plats och som gjorde lägret möjligt att genomföra. Speciellt tack till Anette och Stefano som roddat mycket av planeringen! MVH Fredrik J |