Forum
SvaraLånepinnar efterlyses! |
---|
Har du råkat få med dig någon av klubbens lånepinnar med dig hem? Vi saknar både grön-vita, blå och röda. Vi behöver dessa till klubben för att kunna köra våra olika arrangemang. Mvh Johan Johan Andersson 13 jun 2023 |
Svar (4 st) |
---|
Jag är skyldig till en grön-vit-pinne som blivit kvar hemma hos oss efter u-serie. |
Jag har tre röda efter Stof-lägret. Lämnar under nästa vecka! |
Efter Ursvik Trail den 13 juni hade SIK följande egna SI-pinnar. Se bilder via delad länk (Google Drive): 20 st - nyaste grönvita (vit spets, ingen saknad, nr 19999xx) 5 st blå (ingen saknad, alla fem har följande mönster 22201xx) 18 st äldre vitgröna (ljusgrön spets, nr 19999xx, många saknade men antalet har varit stadigt kring/under ca 25 st de senaste åren) Summa 43 st. - - - Vidare ca 20 st av de äldsta röda (ingen bild, finns i "pinnelådan" - här har de forna nummerserierna krackelerat och vi har en salig blandning av egna originalpinnar från SI-tidens begynnelse och omedvetet "snodda" pinnar från andra). - - - Länk, de gröna resp blå samt vitgröna pinnarna: https://drive.google.com/drive/folders/1jLya74GYhn8YpyS7UfnrE4tcgSqG57PN?usp=sharing |
Jag och Johan kollade igenom samtliga pinnar. De nyaste mörkare gröna samt blå var kompletta, dvs ingen saknad (men jag trodde det var en del borta). Vill man veta numren får man kika på bilderna jag delade, att se "bruttolistan" i bild där åtminstone de 25 nyaste pinnarna är sorterade i nummerordning. |