Forum
SvaraO-ringen till fjälls - Åre nästa! |
---|
Snart är det dags för O-ringen i Åre. Första etappen är söndagen den 23 juli, men redan dagen innan i samband med invigningen på lördagseftermiddagen är det ungdomsstafett. SIK har hela fyra lag anmälda så kom och heja på våra duktiga ungdomar. Det är fyra löpare i varje lag från klasserna H14, D14, H16, D16. Det är mer än 100 anmälda från SIK och de två största klasserna är D14 och D12 med sex löpare i vardera klassen. Vi har flera löpare som kommer att vara med och kämpa i toppen på sina klasser – kanske blir det segrartårta någon kväll?!? Samtidigt är det upplagt för flera klubbinterna fajter… Länk till alla anmälda https://integration.oringen.se/Entries/Index/2023?organisationId=5096&language=sv Varje etapp samlas vi vid den gröna SIK-flaggan. För er som deltar för första gången – bered er på att man får leta ett tag för det är många klubbflaggor som vajar i vinden. Upplägget i år är att de flesta får köra bil till satellitparkering och sedan åka buss sista biten, så glöm inte att köpa bussbiljett. Vi är nästan 70 personer som bor i stugor i Åre Björnen, fördelade på områdena Övre hermelinen, Norra hermelinen och Mården. Efter varje etapp har vi i klubben gemensamt fika kl. 20.00 och förslagsvis samlas vi någonstans i Övre hermelinen. Alla tar med sitt eget fika och något att sitta på. Dagens karta är också bra att ta med för naturligtvis blir den en och annan diskussion om dagens bommar alternativt lyckade vägval. Den person som gjort dagens festligaste bom/tokigaste misstag/hedervärda insats tilldelas den vackra gröna mössan som man får äran att bära till nästa fika och då dela ut till någon ny bärare. På onsdag kväll, efter etapp 3, kör vi ett kort sektionsmöte i samband med fikat. En tillbakablick på året så här långt och en liten titt på vad som händer i höst. På etapp 4 är det dags för en av årets viktigaste tävlingar – SIK:s spurt-KM - snabbast från sista kontroll till mål! Då gäller det att ta det lugnt i skogen så man har krafter kvar, ofta är det ganska långa upplopp. Klassindelningen är föremål för heta diskussioner varje år, hur den blir i år avslöjas närmare tävlingsdagen. Om du har frågor om hur det funkar på O-Ringen så slå gärna en signal till mig så hjälper jag till efter bästa förmåga. Jag hoppas vi får en riktigt härlig vecka tillsammans! Cecilia Westström Övre hermelinen 11B 070-694 4640 Cecilia Westström 8 jul 2023 |
Svar (11 st) |
---|
Bra sammanfattning Cecilia 🤩 Vi see!! /Lotte |
Nu finns startlistorna till O-ringen tillgängliga: https://resultat.oringen.se/2023 //Karolina |
Jag har packat med klubbflaggor. Förvånad? |
Inte förvånad men tacksam att du tänker i förväg :-) |
Om det är någon som springer OL banorna i Ottsjö idag så kom förbi oss i stugan!! Vi bor på Mossvägen 🤩 |
Lycka till alla Sumpare på Oringen. Jag kommer följa resultaten noga varje dag. Häftigt att SIK (återigen) är en av de största klubbarna!!! Sommarresultaten har varit fina, fina resultat av Alice SP, Lily, Stella och Cornelia på Gotland och massor av andra bra resultat (Alice, Sofia, Ronny N och säkert många andra jag glömt). Kommer först och främst följa Bagheerastafetten imorgon Lördag. Kommer bli spännande. Passa också på att anmäla er till 25manna under kommande vecka. VI vill verkligen ha med ALLA på 25manna i år. |
E1 - flagga är till vänster om målfållorna, knappt 100 m upp i backen. Flaggan är uppe! |
Kvällens fika blir kl 20.00 vid Övre Hermelinen 11 - vår stuga har en rejäl altan som förhoppningsvis räcker |
Någon som har en Garmin-laddare med en ”nypa” som vi skulle kunna låna? 0706944640 |
Spurt-KM : mejla era tider till mig 070-6944640 Klasser H -14 D -14 H 15-44 D 15-44 H 45-64 D 45-64 H 65- D 65- Prisutdelning på fikat ikväll kl 20 på altanen Övre Hermelinen 11B |
Jag behöver ha era tider senast kl 17 idag |