Forum
SvaraAktiviteter denna veckan 18/9 - 24/9 |
---|
Hej, stort tack till Bogrens som fixade en fartfylld och rolig 25mannaträning idag. Retade tävlingsnerven och fick fart på benen! Våra ungdomar belade en fin femteplats i årets ungdomsserie efter finalen igår i Kärrtorp. Det kunde dock blivit ännu bättre, men en arrangörsmiss gjorde att D14 klassen (vår klart starkaste!) fick strykas. En del upprörda känslor och vi får ta på oss att ge ett förslag till regeländring inför kommande år. Denna veckan: Anmäl er till natt DM på Ekerö senast idag söndag. Jag anmäler lag till stafett DM idag så har du missat att anmäla dig hör av dig till mig idag. Preliminärt ser det ut som att vi får ihop 16 lag. Anmäl intresse Österåkerskaveln och Daladubbeln. Och glöm inte anmälan till lång KM på Waxholms tävling söndag 1 oktober. Mer info om 25manna i egen tråd. Från nu anmälan till Bengt direkt. Veckans program Månd 18/9 vi kör spontangympa från VitaVillan 18.00. Ta med matta (och myggmedel)!!! Gympan kommer tillbaka i oktober inomhus men vi kör några extrapss och kollar hur det funkar runt VitaVillan Tis 19/9 Löpträning 18.15 (OBS samling VitaVillan!!!!). Skogskul!!! Samling 18.15 VitaVillan. Ons 20/9 För daglediga finns Luffarligan från Turebergs stuga i Sollentuna. Start mellan 10 och 12. Tors 21/9 Träning VitaVillan för yngre grupper och alla som vill träna i Ursvik. 17.30. Kommer finnas, vit, gul och orange bana Extern träning Hansta. Gemensam start med fart. Mer info om avfärd och samling kommer i egen tråd. Ta med kartlyse Finns möjlighet att vara med på ett pass funktionell styrka för konditionsidrotter. Milot kl 18. Läs mer i tråd från Jan K. Fre 22/9 Natt DM på Ekerö, Ordinarie anmälan idag söndag. Sönd 24/9 Stafett DM Hällkana Bro. Start från 10. Lag och info kommer under veckan. Under helgen så kommer också många av våra löpare springa Lindingöloppet, Lycka till! 25manna - UK fortsätter jaga löpare. Anmäl er under veckan för Österåkerskaveln (30/9), lång KM (1 okt) och daladubbeln (14-15/10). Nu kör vi Bengt Bengt 17 sep 2023 |
Svar (5 st) |
---|
Måndag vi gör ett nytt försök med ett styrkepass vid VitaVillan. Ta med matta och gummiband. Blir det regn så blir det lite mer springa i backe och andra roliga grejer. vi har 17 lag anmälda till stafett DM!!! lag i nästan alla klasser, speciellt kul med H12 och D21 tycker jag. vi är klubb med flest anmälda på natt DM på fredag på Ekerö, 46st. |
Ikväll vässar vi formen inför DM av olika slag samt Lidingöloppet. Kör Moneghetti på banvallen igen så att ni får lite fart i benen. Ses vid vita villan kl 18.15 |
Hur går det med DM lagen Bengt? Får man springa eller skall man planera in annat på söndag? |
det får du Hasse, lagen kommer alldeles strax |
Lycka tilll på natt DM ikväll. Flest anmälda från SIK! Nummerlappar till HD16 och HD14 ser jag i startlistan, så det kommer nog höras mycket om Sundbyberg från speakern. |