Forum
Svaralagen 25manna |
---|
nu ligger lagen uppe på 25mannasidan. det blir en satsning på ett snabblöpt 25manna med en ung avslutning. Kolla gärna igenom så att ingen är glömd eller något annat misstag på sträckorna. Det kan nog bli en del ändringar än. Mälarö har bekräftat de platserna som angivits i lag 5. Ett antal löpare har hamnat i lag 3-5 fastän dom mycket väl har kunnat platsa i lag 2, men det blir vissa avväganden för att få ihop balansen mellan lagen (t.ex Folke, Stella, Irma, Selma, Maja, Anna B, Maria SP m fl). Vi vet hur det brukar bli så reserverna får hålla sig beredda. Det kan säkert också bli en del ändringar i sträckordning. Återkommer med mer info om samling och annat. Vi kör info efter träningen på torsdag, bra tillfälle för frågor Det här kommer bli kul! Bengt Svensson 3 okt 2023 |
Svar (13 st) |
---|
Var kan man hitta 25mannasidan? :) |
https://www.sikorientering.se/sundbybergsik-orientering/sida/101410/25-manna-2023 |
Svenska orienteringsförbundet har ikväll publicerat en artikel om 25manna där vi omnämns som en av tre klubbar med 5 lag anmälda. Läs nyheten här https://www.orientering.se/utova-och-folj/nyheter/8-500-orienterare-anmalda-till-25mannastafetten/ |
Ser en tydlig bubblare i Lag 4! |
första ändringarna - frida o in i lag 5. Liselott k och karin k in på reservlistan (det var UK som rörde till det här!) |
Gammal karta över området: https://omaps.blob.core.windows.net/map-excerpts/afdcb92cac804214923740747e215087.jpeg |
Våra startnummer är publicerade. (För övrigt svårläst startlista...) SIK 1 69 SIK 2 203 SIK 3 204 SIK 4 205 SIK 5 334 (med Mälarö SOK) Några tankar! Viktigt att kolla kodsiffror och stämpla vid rätt kontroll. Viktigt att vi håller reda vem som springer i vilket lag särskilt som vi ska stå på samma ställe i växlingsfållan. Lycka till! Detta kommer bli hur kul som helst. |
Min OCD slog till så jag har uppdaterat laguppställningarna med lagnummer och längd/svårighet per sträcka. |
25mannasamling efter träningen ikväll efter träningen 18.30 ungefär. Ingång på sidan av Milot som är mot VitaVillan. Jag skriver ner viktiga punkter och lägger upp imorgon, så lugnt för er som inte hinner komma. Flera återbud denna morgon så just nu mycket funderande och pusslande från min sida. Nya lag imorgon bitti. (blir nog ändringar i alla lag). |
Lokalen ligger på andra våningen, längst in. Rymmer ca 25-30 personer beroende på om man sitter eller står. Ingen projektor eller så. |
Hej, det blev rörigt med mötet ikväll och bara lite individuell coaching av några löpare. Det blir flera förändringar ocvh dom kommer imorgon bitti. Blir ändringar för ca 10 löpare Nedan några punkter att komma ihåg lagnummer SIK 1 69 SIK 2 203 SIK 3 204 SIK 4 205 SIK 5 334 (med Mälarö SOK) Håll ordning på ditt nummer, speciellt viktigt när lagen kommer vara bredvid varandra i växlingsfållan. Jag kommer be om hjälp från några växlingscoacher. Vindskyddsplatser 170-173. Område A Ta med säkerhetsnålar Spring i grönt (och Mälarö i rött ) Kolla ditt lagnummer Målstämpla!!! Växla med karta! Visa kartan för utgående löpare. Låna inte ut SI pinnar, lägg undan använda pinnar. Jag har med några lånepinnar. Kolla kodsiffror (finns även vid kontroll på kartan) Många stigar och snabblöpt Kolla läget vid vindskyddsplatsen. Om nyheter och hur det går för laget Bengt kollar inte telefon kontinuerligt. Ha kontakt med annan SIKare. Håll koll på vem springer före dig och vem som springer efter. Hälsa på varandra före loppet. Och just det, har jag nämnat kolla kodsiffror och växla med karta! Och håll er friska nu fram till lördag Kolla vädret och ta lämpliga kläder. |
Lite statistik från de senaste årens 25manna, lagens placering (- betyder att laget inte är godkänt) 2022: 69 175 243 - 2019: 67 301 - - 2018: 141 2017: 48 - - |
Jag kan ju, med ålderns rätt, fylla i med lite äldre fakta och statistik kring Sundbybergs IK och 25-manna. Första 25-manna gick 1974 vid Ågesta söder om Stockholm. SIK ställde förstås upp men fick tyvärr avbryta p g a vi överskred maxtiden. Rak kavle med en sträcka i taget och ingen omstart på den tiden. De första 7 åren var det ca 50 startande lag. Men 1981 med Stockholms Olympiastadion som arena kom det nästan 100 startande lag till start. 200 lag-gränsen spräcktes 1985 (når vi arrangerade i Ursvik). 300 lag-gränsen spräcktes 1988 (vid Granskog). Sundbybergs IK har haft lag varje år sedan 1974 förutom 1985 (se ovan). Bästa placeringen kom redan 1980 då vi kom 12:a (bland 47 startande lag). 1981 hade vi två lag och 1988 hade vi tre lag. Mellan 1999 och 2001 provade vi med 4 lag (100 löpare) för första gången. Men redan 2002 gick vi tillbaka till tre lag. När vi var med arrangör 2018 vid Hägerstalund hade vi ett s k ungdomslag där den enda som inte var ungdom var Karolina. Men sedan 2019 har vi haft minst 4 lag igen! Vi har arrangerat 25-manna två gånger. 1985 gick tävlingen i Ursviksskogen med ingång från Kista. Flera av oss kan vittna om en lyckad tävling i höstruskväder. 2018 var vi tillsammans med Järfälla OK, Attunda OK och Väsby OK arrangörer igen. Denna gång på södra Järvafältet. 2021 skulle vi göra samma sak tillsammans med Täby OK och Attunda OK men då ställde pandemin till det så att vi fick ställa in. Tack vara en "utjämningsfond" så får vi fortfarande ersättning för det arrangemanget. Allt för denna gång! Vad minns du? |