Forum
Svara25manna lagen, fredag morgon |
---|
startar ny tråd för uppdatgeringar från fredag morgon. 4 återbud under onsdag-torsdag så det blev en hel del omflyttningar. Många får lite långre men några får kortare och lättare. Alla lag är påverkade. Nya lagen ligger uppe på medlemssidan. Följande löpare har förändringar Bodil, Ida, Anders T - lag 1 Lennart, Wille, Astrid K, Selma, Ronny N, Saga - lag 2 Stella, Irma, Tina, Ellinor - lag 3 Liselott, Mark S, Niklas H (alla nya) - lag 4 Stefano + Mälarö 8 löpare nu namngivna - lag 5 Reserver Kurt, Amsgar, Joar, John ö, Karin K, + säkert andra jag har glömt Återbud: Jonas C, Sven E, Johannes F, Catharina J Ser bra ut! Nuuu kör vi Bengt Bengt Svensson 6 okt 2023 |
Svar (13 st) |
---|
en sak till, inbördes ordning på sträckorna kommer fortarande justeras under dagen. Gäller alla lag |
Björn J sjuk och lite ändringar gör att vi har ändringar för följande löpare Joar P från reserv till str4 lag 5 Elis L till sträcka 3 lag 3 Clea W till sträcka 3 lag 3 Göran D till sträcka 7 lag 3 Anna B till sträcka 6 lag 2 Selma S till sträcka 6 lag 3 Nu bestämmer jag att ingen mer blir sjuk och att alla är skadefria från och med nu till imorgon kväll!!! Glöm inte SI pinne, kompass och kom i tid och följ tävlingen. Det kommer bli väder så klä er lämpligt (antagligen inget regn dock) Bengt PS. något systemfel att skriva in Clea och Tobias A i lagupställningarna. Men lugn, ni är med och jag jobbar på att lösa problemet. |
Jag tipsar även om att skriva namn i era Sumpankläder (främst överdragsjackor) för att enklare hitta sin egen i högen av överdragskläder som brukar uppstå. |
Är det lagen i Eventor eller på hemsidan som gäller? |
Eventor |
Så Anna springer sträcka 3 i lag 3? Kollar bara för logistikens skull. |
Det är lagen i Eventor som gäller. Men Bengt har virrat till det. Anna B ska springa str6 lag 2. Selma ska springa str6 lag 3. Clea ska springa str3 lag3. Bengt kommer fixa ändringarna i sekretariatet imorgon bitti. Frågor hör av er till Bengt. |
lördag morgon och på väg ut till tävlingen glöm inte pinne, kompass, säkerhetsnålar och annat ni behöver. inget regn idag men kan nog bli blött och lerigt på arenan. Det var mycket regn igår. Några av er kommer jag haffa som växllingscoacher, speciellt för sträcka 4. Men även senare får vi hjälpa sträcka 6 och 7 att allt blir rätt. Jag är inte tillförlitlig att hinna svara i min telefon och se alla meddelanden. Händer något försök kontakta annan klubb eller familje medlem också. Det här ska bli kul! |
stort tack till alla Sumpan och Mälarölöpare som gjorde gårdagen historisk. 5 lag och en felstämpling som vi fortfarande fajtas med arrangörerna om. Bästa resultatet på förstlaget på flera år och jättebra av övriga lag. Det är roligt att ALLA springer så bra och många orutinerade som höjer sig på en sån här tävling. Johan Oliv som hade blivit lovad häng och fick gå ute före omstart men fixade det bra och Niklas H som sprang sitt första riktiga orienteringslopp i omstarten. Stort tack till trivsel, logistik och växlingscoacher (med Tina i spetsen). Med 125 löpare och många supporters så behövs verkligen ett stort camp. Ett år kvar till nästa gång och då blir det Rudan i Haninge. |
Statistikdokumentet för 25-manna är preliminärt uppdaterat med årets utfall. Finns under dokument! https://www.sikorientering.se/sundbybergsik-orientering/dokument/002b45b3-830c-43fd-9083-b9b538098415 |
Skoj med statistik. Enligt dokumentet är det här den bästa klubbprestationen någonsin för tre lag! Sammanlagda placeringen för lag 1-3 är 419. Tidigare var bästa året 1998 i Kungsängen då blev sammanlagda placeringen 456. Tycker det ska lägga till en kommentar om att lag 5 är ett kombinationslag med Mälarö. |
Fixat! |
Nu har det uppdaterat resultaten efter koll av enheter mm. SIK 1 59 SIK 2 159 SIK 3 209 SIK 4 Ej godkända SIK 5 273 (tillsammans med Mälarö SOK) |