Forum
SvaraAktiviteter denna veckan 29/10 - 5/11 |
---|
Hej, Grattis alla klubbmästare natt!! en snabb titt ger följande klubbmästare (Janne får rätta om jag har fel): Vilgot (H10). Arttu (H12), Saga (D12), Linus (H14) och Sofia (D14) - vid VitaVillan och Milot i torsdags Fredrik (H40), Bodil (D16), Klara (D21), Pär (H60), Daniel (H18) - Haningenatten i fredags. Ett överraslningsmoment med micro OL gjorde ungdomarnas natt KM extra klurigt. Det kommer nog ett revansch tillfälle på någon torsdagsträning i höst. Stort tack till trivsel som fixade fika. I lördags var det också första Nordcupen i Väsby. 7 (av 12) klassegrar till SIK. Nästa Nordcup blir på lördagen 11 nov på sprinten på hösttävlingarna (samtidigt som vi har sprint KM!). Denna vecka är det höstlov - men händer ändå ganska mycket - Skogsskola tre dagar i början av veckan, träningar måndag-tisdag och till helgen ordnar Snättringe Höstlunken Veckans program Mån 30/10 Styrka 19.00 Milot. Tis 31/10 Löpträning. Vi kör traditionellt retrohöstlovspass - 8x3 min. Samling VitaVillan 18.15. Ons 1/11 För daglediga finns Luffarligan från Runby i UpplandsVäsby. Start mellan 10 och 12. Tors 2/11 Ingen träning denna veckan Sön 5/11 Höstlunken Snättringe (patrull långdistans och öppna klasser), ordinarie anmälan idag söndag 29e. Nästa vecka blir det träningar, nattlampstest och hösttävlingarna med sprint KM och Nordcup 2. Nu kör vi Bengt Bengt Svensson 29 okt 2023 |
Svar (3 st) |
---|
Under tisdagen och onsdagen ordnar jag ett läger för klubbens 08:or och 09:or. Det finns därför utsatta orienteringsträningar i Upplands Väsby och en bana utan kontroller i Törnskogen om fler vill springa banorna under de närmaste veckorna. Träningar: Långpass, södra Törnskogen till norra Törnskogen med lite moment som korridor och kontrollplock. Denna träning är inte utsatt. 5 st slingor (1-1,5km), ovanför nordvästra delen av Norrviken. Parkering Bollstanäs Skola, 600 meter till start. Orangevit snitsel utsatt. 4 st OL-intervaller med 2 gafflingar i Skinnaråsen + en kort korridor. Parkering Skinnaråsens IP. Orangeblå snitslar utsatta. Sprint och skogssprint i Grimsta by, Upplands Väsby. Ca 1,5km vardera. Om ni vill ha kartor och mer specifika PM, hör av er till mig (alice.hellberg2008 at gmail.com) så mejlar jag dem! Egen utskrift. |
MÅNDAG Jag tar han dom styrkan ikväll. Vi ses i Milot strax före 19 för ett typiskt Bengt-styrke-pass. Bra uppvärmning för ni som ska på 08-09 läger och nödvändig trräning för oss övriga Bengt |
TISDAG hoppas på en del rutinerade krafter som vill springa intervaller ikväll på elljusspåret. Samling 18.15 VitaVillan. Bengt |