Forum
SvaraGlassträning Trettondag jul, lördag 6 januari 2024 - Inbjudan |
---|
Dags för 2024 års glassträning. Anmälan nedan i samma forumtråd. Traditionen är följande: 1. Träning med karta och tonvikt på hyfsat lättlöpt och lagom lång distans. 2. Fika/mat på Stockholms Pasta- och glasshus, Valhallavägen 155, efter avslutad träning. Frivilligt och för den som orkar. Anmälan till fika/mat behövs inte. Vi ramlar in där allt eftersom vi är klara med träningspasset. SAMLING TID / PLATS Frescatihallen. Start efter kl 10:00. Vi siktar på gemensam start. Jag kommer att vara på plats med färdiga kartor. Det finns möjlighet till ombyte inomhus och varmdusch. Förra gången 2023 var priset 40 kr/pers, samma pris vuxen, ungdom. Betalas av var och en. Vi har haft en frivariant att kunna värma oss i "slussen" i entrén, och jag tänker mig att vi kan upprepa det. Jag kan ta hand om nycklar etc som du inte vill ha med ut i skogen. PARKERING Parkering: Frescatihallen, Svante Arrhenius väg 4, är närmast. P-avgift 22 kr per påbörjad timme. Exempel parkering mellan 10:00-12:00 https://se.parkopedia.com/parking/carpark/campus_frescati_frescatihallen/11418/stockholm/?arriving=202401061000&leaving=202401061200 Aimo Park ansvarar för parkeringsavgift, https://www.aimopark.se/ Enligt parkopedia.com ska det gå att betala mha kort eller app. KARTA Norra Djurgården med Lill-Janskogen, pappersutskrift, preliminär skala 1:10000, A4, Skarpnäcks OL, 2021. Skala 1:7500 och eventuell A3-utskrift i mån av fungerade A3-skrivare. Nyttjanderätten via Skarpnäcks OL avser utskrift på papper. Kartan kommer därför inte att finnas som öppen PDF eller uppladdad på Livelox. BANOR Fyra olika banor, delvis gemensamma kontroller. Banlängder ca 4, 6, 9, 12 km. Orienteringsskärmar på den kortaste banan. Stämplingssystem: fritt samvete, inga stiftklämmor, inga SI-pinnar. ANMÄLAN Anmälan (i denna tråd på Forum-sidan) = Utskriven karta med färdig bana. Ange antal deltagare och vilken/vilka banor ni vill springa. Anmäl intresse nedan helst senast torsdag 4 jan. Jag skriver ut kartor eftermiddag fredag 5 jan. Med reservation för viss osäkerhet ifråga om duschkostnad samt väderlek. Magnus Asplund MagnusA 30 dec 2023 |
Svar (17 st) |
---|
Jag kommer inte till själva träningen pga mina lårmusklar har inte återhämtat från sjukdomen men glassen avstår jag inte |
Gott Nytt År alla SIKare!!!! 9km för mig Bengt |
Jag springer gärna och siktar på 12 km. |
Jag tar rygg på Joakim på 12 km. |
Hej! Vi vill gärna ha 4 st (Emma, Fredrik, Folke och Bodil) 9km och 1 st (Ingrid) 12km. Hälsningar från Johanssons |
Vi önskar sex kartor: 2 st 12 km 2 st 9 km 2 st 6 km. God fortsättning från fam Hellberg! |
Jag vill gärna springa en 12 km |
6km till Betty 9km till mig Tack! |
Hej! Tre stycken 9 km till oss. (Sofia, Stefano och Anette) God fortsättning! /Anette |
Med tanke på snöläget klassar jag ned mig till 9 km…. |
2 6 km, tack! |
Jag gör en Ronny och byter gärna från 12 till 9km |
Två 9km en till Tuva och en till mig |
Hej! Inte för sent att anmäla. Jag avvaktar senare i eftermiddag innan jag skriver ut kartor. Läget just nu, 24 st anmälda till träning plus en "förhandsanmäld bara glass". 4 km, 0 st 6 km, 5 st 9 km, 15 st 12 km, 4 st |
Mollys skidtävling blev inställd pga. kylan om det inte är försent vill hon gärna ha en 12km. Stort tack på förhand. |
Kompletterande info. Banlängder: 4.1 km, 7 kontroller, orangevita stora skärmar 6.2 km 9.2 km 11.5 km Orangevita stora skärmar finns på de sex första kontrollerna som också är gemensamma för alla banor. Därefter sprider sig de längre banorna. Skärmarna har ingen märkning med kodsiffra. Kontrolldefinition är tryckt på kartan. Kontroll nr 6 (kod 36) är en brant, jag har glömt ange typ av kontrollpunkt för just den kontrollen i kontrolldefinitionen. Detsamma gäller två andra kontroller på de längre banorna, kod 40 (sten), kod 49 (brant). Det är fast underlag på upptrampade stigar och fluffig pudersnö i terrängen i övrigt. Det går bra att ta sig fram med vanliga joggingskor, om du föredrar det framför metalldubbar. Banorna går i relativt flack terräng, men ta det lite lugnare i sluttningar utför då det kan finnas grenar, is osv dolt under snön. Med vindeffekt och din egen fartvind blir det något kallare än -15, i skogen kanske -10. Sprlng med lämpliga kläder så att du inte börjar säsongen med en avkylning och förkylning. Jag har inte fått något svar på om kostnad för ombyte/dusch är densamma som förra året (40 kr), eller om priset ökat. Lycka till! |
Tack Magnus för fint fixad träning! |