Forum
SvaraTeknikträning Åkersberga Skärgårdsstad lördag 10 februari 10.00 |
---|
På lördag blir teknikträning i kanonterräng i Skärgårdsstad i Åkersberga. Träningen blir Fredriks svåra medeldistansbana med mycket kontroller i finskuren terräng, med möjlighet att springa en extra sväng på brunbild. Se mer info i PM nedan. Svår bana men yngre kan givetvis vara med och springa förkortad variant eller i par/skugga. Ingen gul eller orange bana finns. Anmäl här på forum senaste fredag morgon (trycker kartor fredag lunch). Samling lördag 10 februari 10.00 Skärgårdsstad tennisbanor (samma parkering som på Österåkerskaveln). Ont om parkeringsplatser så samåk gärna. Välkomna ======== PM: Väl gafflade medelbanor (4 varianter A - D) var och en ca 4.2km långa med ca 19 - 20kontroller. Blå - Svart svårighet. Två kontroller (K47&K60) har en vitmaskad ring runt sig för att tvinga löparna att använda riktning och avstånd. Dessutom på höjden längst i norr är det ett litet område med bara brunbild. Vid K63 finns möjlighet att förlänga med en slinga på ca 2km där stor del är brunbild. K63 har en sjukvårdsmarkering/plustecken i högra kolumnen på definitionen för att extra markera att här kan man springa extra slingan. Vi i SIK printar dubbelsidigt med extraslingan på baksidan. Kartorna är i A4 - format/Skala 1:7500. Kontrollerna/start/mål är markerade med snitsel from lördag 10/2. (snitselfärg är ej bestämt ännu). Snitslarna kommer sitta ute några veckor så det går att träna vid annat tillfälle för den som önskar. Parkering hoppas vi kunna ske vid fotbollsplanen på Översättravägen. Koordinater 59.492891, 18.381984 https://maps.app.goo.gl/yPMdgwdFcBPCs5gu6 Alternativt vid skärgårdsstads förskola på Översättravägen. MVH Fredrik J 076 - 115 36 42 Bengt Svensson 6 feb, 17:06 |
Svar (20 st) |
---|
Lyxarrangemang av Fredrik 🌝 |
och jag är med |
Sofia, Stefano och jag springer gärna! |
Noel, Alice, Ida, Saga, jag och Stefan önskar vara med! Kul med teknik! //Karolina |
Linus och Johan kommer |
Johanssonx5 kommer. |
Janne och jag har svårt att vara med lördag förmiddag men tar gärna karta för egen utskrift och senare träningstillfälle om det går att ordna. |
Jag, Alice och Lilly vill gärna köra men kan bara senare på dagen lördag. Tror jag har kartfilerna och kan printa själv. |
Jag kommer gärna. Fint arrangerat! |
Jag och Ellen kommer gärna |
Botvid och Cecilia kommer gärna |
Jag å Stella planerar att dyka upp |
Vi tar gärna kartfilerna för egen utskrift eller utskrift×2 för senare träningstillfälle. |
Ni som önskat kart-pdfer kommer jag kontakta direkt. Snitslarna kommer hänga ute minst 4veckor. |
Jag vill gärna vara med! |
Gustav och jag kommer! |
Jag tar också gärna kartfil för att springa senare:) |
Skrev i fel tråd. Jag är vid fotbollsplanen med kartor. Parkera gärna vid dagis |
Det finns Livelox för den som vill analysera sin orientering. https://www.livelox.com/Events/Show/121059/Teknik-Skargardsstad |
Tack för härlig träning i dag med extra allt! Mina ben är för korta för att ta sig fram på ett tillfredsställande sätt när snön lägger sig ovanpå stubbar, stenar och stockar så det blev en kortare version. |