Forum
SvaraAnmälan hjälpledare nybörjarkurs för vuxna |
---|
Nu finns inbjudan ute till vårens nybörjarkurs för vuxna! 🏃🏻♀️🌲🧭 Läs mer här: https://www.sikorientering.se/sundbybergsik-orientering/sida/76331/kurser-vuxen Men ingen kurs utan ledare! För att kursen ska gå att genomföra på ett bra sätt vill vi ha max tre deltagare per ledare och söker därför ca 6 stycken som kan ställa upp som hjälpledare/instruktör på dessa tre torsdagskvällar. Kursen sker i samband med vår vanliga träning på torsdagar och sista tillfället är på vårens första Motionsorientering som Solna arrangerar. Ibland behövs nästan inget stöd på sista träffen då många vill springa själva, men vissa vill ha skugga. På de två första träffarna är det oftast lite kallt och en del stillastående, men det finns möjlighet att springa en vända själv och plocka in kontroller efteråt. Du kan hjälpa till på enbart enstaka träffar om du inte kan alla datumen, men de som kan alla tre prioriteras för att få kontinuitet. Erfarenhet spelar mindre roll, men vi ser att du behöver kunna orientera själv och kunna förklara orienteringens grundläggande moment med ett glatt humör och representera klubben. Du kanske också har gått nybörjarkursen tidigare år? Vi pratar ihop oss under ett samtal över Teams någon gång sista veckan i mars, för de hjälpledare som vill. Anmäl dig här eller hör av dig till mig, johan@andersson.net / 0732-04 11 00. Så kul med en till nybörjarkurs, nu kör vi! 🙌 Johan Andersson 17 feb, 14:44 |
Svar (6 st) |
---|
Jag är gärna med som hjälptränare. Får jag filer kan jag även t.ex. skriva ut kartor. |
Antalet kursdeltagare ökar stadigt till vårens nybörjarkurs för vuxna, men tyvärr har vi fortfarande lite kort om hjälpledare. Var skillnaden som gör att vi får ut fler motionärer i skogen (och potentiellt fler goa klubbkompisar)! Hör av dig till undertecknad med din anmälan redan idag. 🙏 |
Jag kan hjälpa till men är inte säker på att jag kan vid alla tillfällen. |
Jag kan hjälpa till om ingen annan anmäler sig. |
Jag kan hjälpa till den 11 april |
Jag hjälper till alla 3 tillfällen |