Forum
SvaraAktiviteter denna veckan 15/4-21/4 |
---|
Hej, Fin vårvecka med massor av deltagare på träning, stort intresse för klädbytardagarna, fina tävlingsresultat och framförallt ett stort grattis till Marita som fyllde år!!!! Natt SM såg svårt ut så vi får väl be om en kort rapport från Noel/Ingrid och Maja som var med. Denna vecka fortsätter vi med massor av träningar och på tisdag blir det korvgrillning för alla som är med och tränar. Notera också lite ändring för torsdagsträningen, ingen organiserad externträning denna vecka. Inte många tävlingar i Stockholm men till helgen bjuds det fina tävlingar i Uppsala (dit de flesta verkar åka) och Strängnäs. Veckans program Mån 15/4 Styrka 19.00 Milot. Tis 16/4 Löpträning och korvgrillning. Samling VitaVillan 18.15. Fortsatt många grupper som tränar: * Skogskul för alla från 5 år och uppåt * Löpträningen kör vi i två grupper - en yngregrupp för er upp till 14 (där alla får och kan vara med, intervallerna och backarna blir inte fullt så långa) * vanliga intervallgruppen för er från 13 och uppåt. Finns alltså en grupp som passar alla! Välkomna! Trivsel bjuder på grillkorv (finns även veg) efter träningen. Kom och träffa massor av träningskompisar i alla åldrar. Ons 17/4 Luffarligan för daglediga. Ängsjö, Järfälla arrangerar. Start mellan 10 och 12. Alvsjö Örby arrangerar Tiomilarepet vid Kungens Kurva. Just nu ingen anmäld från SIK men det kan ju ändra sig. Tors 18/4 Teknikträning och tävling men massor av grupper: Samling VitaVillan 17.30 för * Grönlingar (hör av er till Liselott om ni vill anmäla fler glada grönlingar) * Vuxenkurs (Johan ansvarig, många med på första tillfället och säkert många som kommer denna vecka också) * Teknikträning HD10, HD12 och alla HD13+ från VitaVillan. Vi kommer behöva många ledare så även en del äldre ungdomar kommer tillfrågas att hjälpa till. Flera SIKare åker på sprinttävling i Knivsta (18st anmälda just nu). Fre 19/4 Uppsala möte, natt. Ordinarie anmälan senast idag söndag. Lör 20/4 Uppsala möte medel, norr om Uppsala. Ordinarie anmälan senast idag söndag. Strängnäsdubbeln, medel, Ordinarie anmälan senast idag söndag. Sön 21/4 Uppsala möte Lång. Ordinarie anmälan senast idag söndag. Strängnäsdubbeln Lång. Ordinarie anmälan senast idag söndag. Anmäl er i veckan till nästa veckas tävlingar, sprint KM på Södermalm fredag 26e (OBS, tak på antal deltagare så anmäl er så snart som möjligt) och Järlas tävling med UP söndag 28e. Nu finns också en tråd för anmälan till Swedish league stafetten i Örebro söndag 12 maj. Hoppa in och anmäl intresse. https://eventor.orientering.se/Activities/Show/20746 Sundbybergs Ik huvudförening har årsmöte onsdag 24 april i Milot. Nästa vecka givetvis också alla träningar som vanligt och fortsättning på skogskul, grönlingar och vuxenkurs. Nu kör vi Bengt Bengt Svensson 14 apr, 11:39 |
Svar (13 st) |
---|
läser man resultat från dagens Enenracet så är det intressant. Förutom 5 segrar (Rune, Oscar, Anna, Alice och Ida) så kan man notera i D14 platserna 1-2-3-4-5 och i D16 1-2-3-5 !!!!!! |
MÅNDAG Styrka 19.00 Milot. Tina leder oss. Ta med gummiband om ni har. |
TISDAG Ikväll alla grupper och efter blir det korvgrillning (finns veg alternativ)!!! Ta med varmt överdrag för det blir grillning utomshus. Grupperna ikväll är Skogskul, Backe/Intervall med Bengt (lite kortare) och Backe/Intervall med Maria (lite längre). Samling VitaVillan 18.15 för alla grupper Vi är många som springer och många snabba och entusiastiska i alla åldersgrupper. Rekommenderar starkt och komma och vara med oavsett nivå och ålder. En verkligt roligt sätt att löpträna och bli inspirerad av alla snabba klubbkamrater. Tänk på att våra snabba löpare i många fall fortfarande är unga, dom mår bra av att variera sig och ibland vara snabba men andra dagar ta det lite lugnare och inte slita för hårt. Uppmuntran och påhejande är dock bra för alla. Nu kör vi! |
Ikväll ska vi vara effektiva så den ”längre” gruppen kommer köra 3 eller 4 serier av 3-2-1. 3 serier för de flesta och 4 serier för de som vill ha lite volym. Alla kan vara med under olika förutsättningar. Vi hejar och peppar varann! Ses ikväll! |
Igårkväll var det väldigt blött på elljusspåret, så kommer ni med på korvgrillningen rekommenderar jag även något torrt ombyte till fötterna. Korvgrillningen blir vid banvallen (100 m från Vita villan). Tar ni med stövlar kan ni gena över ängen, annars bäst att promenera runt ängen till grillplatsen. |
Är Järla 28/4 medel KM? |
Stämmer! Bra att du påminner oss. |
Nu finns det en nyhet om medel-KM! Välkomna! |
Klubbflaggan!? (Som alla vet så tycker jag att det är en viktig symbol att samlas runt en klubbflagga som tillhör Sundbybergs IK.) Jag är tacksam om någon kan ta på sig att ha med en flagga till Uppsala möte (natt, medel och lång). Någon frivillig? |
Om ingen plockar med sig någon ikväll så tar jag med en flagga ut imorgon (så får den stå kvar till söndagen om det passar) |
Jag kan ta med klubbflaggan på lördag respektive söndag |
Stefan: då tar jag ingen flagga, eftersom ni är ute på plats långt före mig passar det ju bättre att ni tar dit den. Tack! |
Tack för hjälpen! |