Forum
SvaraBrand i Vita Villan! |
---|
Idag på förmiddan hade vi minst 6 brandbilar, två ambulanser och två polisbilar på plats vid vår klubblokal. Larm om brand i huset gjorde att de kom förbi. Kommunens personal hade känt brandlukt och larmade brandkåren. Efter en god stunds letande hittade de var det brann och kunde börja släckningsarbetet. När jag kom till platsen så låg röken tjock i våra lokaler och dörrar mm stod på vid gavel för att vädra ut. Till sist hittade de det som brann vilket var i ett oanvänt rum på baksidan. Det brann i en isolerad vägg. Troligen har någon person tagit sig in i lokalerna, tänt en eld/brasa som sedan spritt sig till tak och vägg. Nu är det mesta av röken bortvädrad, det står utrustning i lokalerna för att "rena" luften från brandrök/lukt. Anna-Clara har tagit hem alla kläder för att om möjligt rädda dom från brandlukt. Inatt kommer huset att vaktas av väktare. Jag har bett om en ny kod till huset. Återkommer med mer info när sådan finns. Frågor? Hör av dig till mig. Jan Kihl 29 apr, 18:30 |
Svar (3 st) |
---|
Jag tar även hem allt överblivet från köposälj så får det stå på min baksida o vädra ut några dagar. |
Huset är låst. Ny kod finns. Hör av dig om du behöver den. |
Ledarvästarna är hemma hos mig, vädrade och nytvättade. Är det någon som behöver en ner till nynäshamn (10-mila) så meddela här så tar jag med dom ut imorgon och lägger i något av våra tält. |