Forum
SvaraPannlampa till Tiomila sökes |
---|
Hej Jag vill låna en pannlampa alternativt ett batteri till min Mila-lampa. Behöver klara drygt 2 timmar. Meddela här eller på annat sätt om du har någon utrustning att låna ut. Tack! Anders Tillegård 1 maj, 11:37 |
Svar (5 st) |
---|
Vi har en Tiger hyperion II ledig som jag laddar upp och tar med. Laddar även upp övriga pannlampor vi har i garderoben |
Fisken, minns när du lånade lampa av någon lamptillverkare ute på Tiomila i jag tror Rosersberg? som slocknade, det var mindre bra haha. |
Hasse, det var 2009 i Skåne(?). Jag lånade en lampa av en pannlampsåterförsäljare och den skulle garanterat hålla för Långa natten. Du sa till mig att det var korkat att springa med lånad lampa och du hade rätt. Den slocknade innan varvningen och jag fick springa förbi vårt vindskydd där någon kastade åt mig en lampa som hängde där. Den höll i två kontroller, sen var det helt mörkt och min reservlampa satt fast på selen som jag lämnat i vindskyddet. Efter en stund kom det en liten klunga som jag kunde hänga. Det var inte gafflat vilket var tur för jag kunde inte läsa kartan överhuvudtaget och jag var hela tiden tvungen att springa långt fram i klungan för att se vad jag skulle sätta fötterna. Efter att ha tjatat att få låna kartlyse av alla i klungan var det tillslut en löpare som gav mig hans lilla lampa när det var tre kontroller kvar. Full av adrenalin tackade jag för lampan och rykte ifrån övriga klungan in i mål. Roligt minne så här i efterhand. |
Tack Tina! Vet du hur länge er lampa lyser på full styrka? |
Fisken, ja så var det, hoppas du får tag på en du kan lita på nu då haha |