Forum
SvaraTeknikträning Ext kart Jungfrusund (Ekerö) tors 22/8 |
---|
Teknikträning Ext kart Jungfrusund (Ekerö) tors 22/8 Samling: 18:00 vid Knalleborgs förskolas parkering - koordinater 59.277828, 17.812555 se länk https://maps.app.goo.gl/mewWwoSizEfs4PNB9 Det finns endast ca 10 st. P-platser vid förskolan. Det är inte tillåtet att parkera vid Mälarö SOKs klubbstuga då det förkommer skytteträning flera kvällar i veckan. Ytterligare parkeringar vid Ekebyhovs slott https://maps.app.goo.gl/r7UuQ2CjG3SVMaPq8 och vid Mälaröhallen https://maps.app.goo.gl/w21anejXnShib9m87 Övning/Syfte: Brunbild. Öva på att läsa brunbild och orientera sig efter höjder. Banor: Svart 4.8-8.0 km (hoppar man slingorna så blir banlängden 4,8 km) och orange 4.1 km. Svarta banan har endast höjdkurvor och branter för att tvinga löparen att använda höjder och kupering för att navigera sig. Den orange banan har alla detaljer men då banan går i ett område med mycket stigar tvingas löparna orientera även på andra detaljer på kartan, t.ex. stenar och höjder. A4-format skala 1:10 000 eller 1:7500 på svart bana och 1:7500 på orange bana. Rödvit ATA snitsel med kodsiffra vid alla kontrollpunkter. Även startpunkt och mål är markerade med rödvit snitsel i terrängen. Medtag egen A4 plastficka. Träningen kommer läggas upp i Livelox. Banläggare: Molly Boman Anmäl här SENAST onsdag 21/8 kl 12 för kartor. I anmälan bör det framgå hur många kartor som önskas och skala. Skriv även om du behöver skjuts/har plats i bilen. /TRUNK genom Fredrik J 076-115 36 42 TRUNK (gm Fredrik J) 19 aug, 09:38 |
Svar (28 st) |
---|
Kul Molly! Vi tar 1 st svart i 1:10000 2 st svart i 1:7500 1 st orange |
Trevligt på Ekerö! Jag tar en svart 7500 tack! |
1 st svart 1:10000 1 st svart 1:7500 |
Jag tar en svart 1:10000 tack! |
En svart 1:10 000 och gärna skjuts Tack! |
2 st svarta i skala 1:7500, tack! |
En svart 1:7 500 tack |
1st orange |
2 st orange tack! |
1 st svart 1:7 500 tack! Behöver också skjuts |
2 st svarta 1:7500 |
Vi tar en orange också |
Hinner inte ut till Ekerö imorgon men tar gärna en karta på pdf om möjligt. Tack. 1st svart 1:7500 |
Jag tar gärna en pdf med orange och en med svart 10 000-del. Hinner dock inte ut i morgon :-( Tack!! |
Sven och Pär ni har fått länk till underlagen+PM digitalt. Jag har printat kartor till alla som anmält sig. Folke, Bodil och jag kommer. 3svarta 7500. Ev kommer även Ingrid svart 10000. |
Hej, och ursäkta att jag är för sen att meddela intresse. Jag har just anmält jack och skulle gärna få tillgång till både orange och svart karta (utprintat el pdf) |
Om inte för sent så tar jag en orange tack! |
Henrik det löser sig säkert m kartor ni är välkomna. Tror att det finns tillräckligt ev får du en vanlig karta m alla kontroller. Om du ändå vill ha pdfer och printa själv får du skicka SMS så skickar jag dropboxlänk till filerna alt köra direkt från telefonen Irma du åker m dina föräldrar? Alicia? Har du ordnat skjuts m någon? |
William samma svar till dig som för Henrik |
Ok! Jag åker med Lauris och skuggar Elis annars! |
@Fredrik jag har inte löst skjuts. Har någon plats i bilen? Om inte får jag träna i Ursvik imorgon istället |
Alicia du kan åka med oss. Vi hämtar dig på gamla MG 1715 |
Om Irma kan få skjuts vore det toppen (då finns det en svart och en orange karta över). Finns det inte plats så kommer även jag. |
Hej! Jag och Linn kan tyvärr inte vara med imorgon men vi skulle jättegärna ta varsin karta på pdf för att ta oss ut vid annat tillfälle. Om det inte är försent så tr vi gärna en svart 7500 och en orange. Tack! |
Karl, skicka SMS till mig så får du länk till underlagen. Mitt mob.nr hittar du högst upp i denna tråd. Sissel, kolla m Jonas Lauri, Johan D eller Ronny N. I värsta fall kan Irma åka med oss men jag åker redan 1645 för att garanterat hinna till kl 18 iom att det är jag som har kartor och håller i samlingen denna gång. Dessutom är vi nog kvar till de sista för att se att alla är tillbaks. |
Hej! Ändrade planer, jag kommer inte på dagens träning. |
Skjuts till Irma är löst |
>>Bomans, väldigt bra övning. Bra banor! Omväxlande orientering mycket detaljer, lite detaljer, kuperat, flacka partier, mestadels fin öppen skog, men även några partier med sämre sikt. Tack för allt fix! Ni som inte var där, försök ta er ut i efterhand. Snitslarna sitter ute till 25-manna. Skicka SMS till mig så får ni dropboxlänk till underlagen. MVH Fredrik J 076-1153642 |