Forum
TillbakaAktiviteter denna veckan 9/12 - 15/12 |
---|
Hej, Vi har haft en rolig vecka med Tårt KM och Rogaine. Stort tack till alla som fixade med Tårt KM, bakade tårta och grattis till alla ni som fick medaljer för prestationer under året, speciellt att omnämnas är Noel som fick Rune Carlsson stipendium (se Nyheter), Alice som fick tjuren och Nova och Vera som vann tårt KM. Träningar denna veckan med styrka, löpning, Stockholm By Night i Grimsta på onsdag, natt-träning och fokusträning till helgen. Veckans program Mån 9/12 19.00 Milot, styrketräningen inomhus. Ta med matta och gummiband. Tis 10/12 Löpträning från VitaVillan 18.15. Ons 11/12 Stockholm By Night, BVSOK arrangerar. Ordinarie anmälan fortfarande öppen idag söndag! https://eventor.orientering.se/Events/Show/47196 Tors 12/12 Löpning med pannlampa VitaVillan, samling 17.30. Vi springer i grupper efter förmåga. Lör 14/12 Fokustrräning Vi återkommer om det blir teknik eller långpass. Inte klart när detta skrivs. Sön 15/12 Långpass (ev). Återkommer med mer info. Nästa vecka fokus på jul och några sköna träningar. Skriv in kalendern redan nu efter jul: Glassträning 6 Jan, Nattcup 8 Jan från Enebybergs IP, Rogaine JOK 12 Jan. . Nu kör vi! Bengt Bengt Svensson 8 dec 2024 |
Svar (12 st) |
---|
Tack för härlig rogain idag, Bengt! Alltid kul med vinter-rogain :) |
Jag vill förtydliga att Alice Hellberg inte fått ta emot Tjuren ännu. Det är p g a två skäl. Jag har inte beställt skylten som ska sitta på själva priset. För det andra så var inte Alice på plats. Vi får med andra ord hitta ett nytt tillfälle för att dela ut det prestigefyllda priset till Alice. Vi siktar på årsmötet. |
Följande har KM-plaketter (för 2024) att hämta i Vita villan. D16: Ellen Wickbom Westman, D18: Ellinor Fjägers (3 st), H 20: Daniel Kraft, Wilhelm Grönquist, H12: Adam Ruthner (2 st), D10: Lily Abarca Fryland, H10: Liam Selin. |
Det finns även KM-plaketter kvar från 2023. H12: Arttu Andreev (4 st!), Hans Langeloh, Thor Becker (2 st), H10: Vilgot Gustavsson Evred, Noah Bellander, H14: Elis Lauri, Jack Gidlöf, William Lindelöf, H16: Ludvig Sundström. Jag placerar allt i Vita villan att hämta i samband med en träning eller efter överenskommelse med mig. |
MÅNDAG - styrka kl 19, Milot Ta gärna med innebandyklubba om du vill spela lite en del av träningen. Vi samsas om ytan. Hoppas vi ses! |
Tisdagsintervallerna denna vecka är "platta" på banvallen. Gissar att det är rätt så halt underlag så dubbskor av något slag kan vara bra att ha. Vi fortsätter grundträningen med 1 x 4 min, 2 x 3 min, 3 x 2 min samt 4 x 1 min. 1 minutsvila mellan alla utom de sista enminutarna på slutet där vilan är 30 sek. Avfärd från Vita villan kl 18.15 och 5 minuter senare vid Vargklyftan. |
förkyld, så jag missade träningen ikväll men jag hoppas att dom som var på träningen och också skulle till Stadshuset för nobelfesten hann dit. Det finns ju ett par medlemmar i modern tid som varit på nobelfesten, men det kanske finns fler därute som jag inte känner till? Har Janne koll på SIKs nobelfestdeltagare? |
Känner bara till Anna & Ronny... Kan det stämma? |
TORSDAG löpning med pannlampa från VitaVillan 17.30. Maria leder och delar in er i lämpliga grupper. Grundpasset är Xtreme (har reflexer) med start från undergången vid banvallen. Man kan välja på 4.5 eller 7.5km (eller 15!). För alla dom som vill ha lite orientering så kan man hjälpa till med att plocka in Naturpasskontroller. Eller alternativt några av dom Rogainekontroller som finns kvar i Ursviksskogen, finns karta på stora bordet och man får markera dom kontroller man plockat in. Bengt PS. Janne: Etienne har ju synts på nobelbanketten både 22 och 23. |
Långpass söndag är intressant för the Simonsson family (hoppas och tror jag, alla är inte tillfrågade...) |
Stockholm Indoor öppnar anmälan idag 14 dec. Stort tryck så anmäl er nu!!! |
Jag tycker att vi ska ha inofficiellt Indoor KM på dag 1 = 1 februari! |