Forum
TillbakaGlassträning Trettondag jul, måndag 6 januari 2025 - Inbjudan - Dags för 2025 års glassträning. |
---|
Anmälan till Glassträning 2025 nedan i samma forumtråd. Traditionen är följande: 1. Träning med karta och tonvikt på hyfsat lättlöpt och lagom lång distans. 2. Fika/mat på Stockholms Pasta- och glasshus, Valhallavägen 155, efter avslutad träning. Frivilligt och för den som orkar. Anmälan till fika/mat behövs inte. Vi ramlar in där allt eftersom vi är klara med träningspasset. SAMLING TID / PLATS Frescatihallen. Start efter kl 10:00. Vi siktar på gemensam start. Jag kommer att vara på plats med färdiga kartor. Det finns möjlighet till varmdusch i omklädningsrum. 2023 var priset 40 kr/pers, samma pris vuxen, ungdom. Betalas av var och en. Vi har haft en frivariant att kunna värma oss i "slussen" i entrén, och jag tänker mig att vi kan upprepa det. Jag stannar till alla är åter från skogen och kan ta hand om nycklar etc som du inte vill ha med ut i skogen. PARKERING Parkering: Frescatihallen, Svante Arrhenius väg 4, är närmast. P-avgift 22 kr per påbörjad timme. Exempel parkering mellan 10:00-12:00 https://en.parkopedia.se/parking/locations/svante_arrhenius_v%C3%A4g_4_2b1iu6scdzksgp45e3/?arriving=202501061000&leaving=202501061200 Aimo Park ansvarar för parkeringsavgift, https://www.aimopark.se/ Enligt parkopedia.com ska det gå att betala mha kort eller app. KARTA Norra Djurgården med Lill-Janskogen, pappersutskrift, preliminär skala 1:10000, A4, Skarpnäcks OL, 2021. Skala 1:7500 och eventuell A3-utskrift i mån av fungerade A3-skrivare. Nyttjanderätten via Skarpnäcks OL avser utskrift på papper. Kartan kommer därför inte att finnas som öppen PDF eller uppladdad på Livelox. Vi betalar 15 kr/utskrift mot faktura från Skarpnäck, därav behov av föranmälan så att vi inte skriver ut massa extra kartor. BANOR Fyra olika banor, delvis gemensamma kontroller. Banlängder ca 4, 6, 9, 12 km. Orienteringsskärmar på den kortaste banan. Stämplingssystem: fritt samvete, inga stiftklämmor, inga SI-pinnar. ANMÄLAN Anmälan (i denna tråd på Forum-sidan) = Utskriven karta med färdig bana. Ange antal deltagare och vilken/vilka banor ni vill springa. Anmäl intresse nedan, helst senast lördag 4 jan. Jag skriver ut kartor eftermiddag lördag-söndag 4-5 jan. Med reservation för viss osäkerhet ifråga om duschkostnad samt väderlek. Återkommer med avgift för dusch. MagnusA MagnusA 22 dec 2024 |
Svar (28 st) |
---|
Jag kommer, ca 6km |
Jag kommer gärna och siktar på 12 km. |
jag är med. Siktar på 9km |
12 km blir lagom |
Vi kommer 2st (Henrik och Niklas), 6km |
En 12 km till Linus En 6 km till Johan |
12 km, tack! |
Vi kommer gärna! 2 st 9 km och 3 st 12 km, tack :) |
Liselott och jag kommer. En 6 km och en 9 km till oss. God fortsättning på 2025. |
Två 6 km, tre 4 km, tack! |
Två 6 km och en 9 km, tack! |
En 4km, en 6km och en 9km. Tack! |
Vi hoppas på att vara friska och krya och satsar på 2 st 6 km och en 9 km. |
Glassträning får man ju inte missa! Dock är vi inte alla hemma, så det får bli en 6 km och en 9 km, tack! |
En 12 km tack! 🙏 |
Vi vill gärna ha en 6km och en 12km!! |
Vi hoppas bli friska och tar gärna 2 st 4 km 2 st 6 km |
Ska bli kul! Vi springer 2st 6km, 1st 9km, 2st 12km |
Hej alla, jag är inte klar med banor än, så ni som funderar att anmäla er kan göra det i lugn och ro senare ikväll eller söndag förmiddag. Då först är det tal om utskrift av banor. Kul att så många som hittills 44 st är intresserade. Bli inte förkylda sista dagarna nu.... Fördelning i nuläget, hur många kompisar kan man hänga ;-) Bana Antal kartor 4 km: 6 6 km: 18 9 km: 9 12 km: 11 Totalt: 44 |
1 st 12 km, Tack |
Hej! Vi är på! 2 st 12 km 1 st 4 km |
Vi kommer; 9 km till oss alla tre, tack! /Anette, Stefano och Sofia |
En 9 km bana, tack! |
Johan uppgraderar från 6 km till 9 km om det inte är försent |
Uppdaterar gärna en 6km till 9 km om det funkar. |
Vi ändrar våra planer och kör hem tidigt pga väder varning så om det blir några kartor över så spriinger vi gärna, typ ett par 9 och ett 6. |
Två VIKTIGA saker: 1. Alla banor har sträckningar där det kan förekomma trafik (buss, bil osv). Var försiktig! Det gäller speciellt kontroll 1,2,3. Använd tunnel mot kontroll 3. 2. Alla banor: Mellan kontroll 5 och 6 ska Norrtäljevägen (E18) passeras. Rekommenderar att invänta grönt ljus för fotgängare vid övergångsställe. Det förekommer ett par gafflingar längs med banorna. Det går bra att springa i joggingskor utan dubb men bra gummisula, om du tycker att det känns skönare så. Det blir varmare väder till måndag lunch/e.m. men i skrivande stund är det torr kall snö som gäller i skogen. Bana Antal kartor 4: 7 st 6: 17 st 9: 17 st 12: 14 st Totalt: 55 Jag har räknat med de uppgraderingar som Johan resp. Tina ville ha, så jag hoppas att allt stämmer. Ska dubbelkolla :-) Magnus |
Stoort TACK till Magnus för trevlig träning. Kul att så många ville vara med. Kul att se er alla även om jag inte pratade med alla. |