Forum
TillbakaSonja Sundell 90 år den 2 april 2025! |
---|
En av mina förebilder som person och ledare fyller 90 år, Sonja Sundell. Att bry sig om andra och klubben, ibland före sina egna val och önskningar. Det är Sonja! När jag kom med i klubben för över 50 år sedan så var Sonja en av få kvinnliga medlemmar som var aktiva och sprang tävlingar. Snart började vi samarbeta kring ungdomsverksamheten. Vi ordnade nybörjarkurser, fixade träningar och allt som gör att ungdomar vill orientera. Sonja har alltid ställt upp när sektionen kallat. Redan 1976 blev hon med i sektionens styrelse där hon stannade till 1982. Övriga ledaruppdrag: Valberedning (1988), Material &Lokalkommittén (1987–1998), SkidO-kommittén (1991), Motionsgården (1995-1997) mm mm Bunges ledarstipendium/Klubbens ledarstipendium (1983), SOFT:s förtjänstplakett (1993), Ständig medlem i Sundbybergs IK sedan länge. Sonja hade flera gånger hand om prisutdelningar vid våra tävlingar. Till dessa sydde Sonja en kudde som än idag finns i Vita Villan. På senare år har det blivit att följa oss i Sundbybergs IK på distans. Först flyttade hon till ”fel” sida stan, Farsta. Sedan tilltog hälsoproblemen som gjorde att hon inte längre kunde springa i sin älskade skog. Men hon håller fortfarande koll via datorn främst på ungdomarnas framfart i skogen. Det vet jag ger Sonja stor glädje. Tävlingsframgångar har inte saknats. Sonja har framgångsrikt tävlat i skidorientering, fotorientering på olika nivåer. Ett antal DM-tecken och framstående placeringar skvallrar om detta. Idag hurrar vi för Sonja och önskar henne en god och glad födelsedag. Tack för allt du gjort för oss i Sundbybergs IK. Jan Kihl 2 apr, 00:01 |
Svar (7 st) |
---|
Stort grattis Sonja! |
Många varma hälsningar och stort tack till Sonja! Tack för en bra beskrivning av Sonjas insats för Sundbybergs IK, inser mycket bättre nu hur viktig hon har varit för den klubb vi har idag :) |
stort grattis Sonja!!! En förebild och hjälte i klubben och för hela sporten. |
Grattis Sonja! |
Grattis Sonja! Janne har ju skrivit "allt"... Du är den stora Tårt-KM inspiratören och prisutdelaren utöver allt hembakt till tävlingar och annat såsom ledare med ordning och reda, och aktiv med massvis av bra DM-resultat. Inte bara delat ut plaketter till andra utan även förtjänat de egna med råge. Flitig i skogen med mycket tävlande och flitig på internet med hejarop åt andras goda resultat. När jag kom till klubben hade du varit med i säkert trettio år och nu är du uppe i det dubbla sedan dess. En riktig komplett förebild! |
Att fylla 90 Fy sjutton Om man fick vara frisk Ingen konst.Men min dag blev härlig trots att allt Särskilt uppskatt var ju när ett gäng från SIK anlände H ar ju inte träffat dom på så länge Fick vackra blommor och presenter. Så trevligt TACK ALLA SOM KOM och för skriverier här på sidan åckså.Jag fortsätter väl ett tag till på min rollator. Ha en fin vår Jag kollar er och ungdomarnas fina framfart och ert engagemang. Hälsa Sonja |
Grattis Sonja! |